ایجاد جاذبه منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران خارجی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با سفیر سریلانکا دیدار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد فیضل راضین سفیر سریلانکا در ایران در دیدار با رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان، گفت سه محصول چای، پوشاک و کائوچوی طبیعی مهمترین محصولات صادراتی سریلانکا می باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمد فیضل راضین سفیر سریلانکا در ایران در دیدار با رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان، با بیان اینکه سه محصول چای، پوشاک و کائوچوی طبیعی مهمترین محصولات صادراتی سریلانکا می باشد اظهار داشت: با توجه به موقعیت متمایز منطقه آزاد انزلی نسبت به سایر مناطق و واقع شدن آن دراستان گیلان به عنوان قطب چای ایران، این منطقه بهترین مکان برای عرضه، تولید و صادرات مجدد چای سریلانکا به کشورهای حاشیه دریای خزر است.

masror

 وی آمادگی کشور متبوع خود را برای ایجاد موسسه تحقیقاتی مشترک چای اعلام و افزود: باعنایت به حضور برترین برندهای تولید پوشاک جهان در سریلانکا می توان گستره همکاریهای دوجانبه را به حوزه تولید و عرضه پوشاک نیز گسترش داد.

رضا مسرور، معافیت مالیاتی،عدم پرداخت عوارض گمرکی برای مواد اولیه ، دستگاه ها امکان ثبت شرکت با ۱۰۰ سهام خارجی و سایر مزایای قانونی سرمایه گذاری خارجی در این منطقه را ازجاذبه های حضور فعالین اقتصادی ارزیابی نمود و گفت: وجود تضمین های قانونی برای سرمایه گذار خارجی بر جذابیتهای منطقه آزاد انزلی می افزاید.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با تبیین مزایا و معافیتهای قانونی سرمایه گذاری خارجی در منطقه متبوع خود،تأکید کرد: از هرگونه سرمایه گذاری خارجی با رویکرد صادرات که منجر به اشتغالزایی مولد و انتقال تکنولوژی در منطقه شود حمایت و استقبال می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص مزایای متمایز منطقه متبوع خود نسبت به سایر مناطق آزاد ایران گفت: قرار گرفتن دراستان گیلان به عنوان قطب گردشگری،کشاورزی و ترانزیتی  ، وجود تراکم جمعیتی درحدود سه میلیون نفری در شهرهای اطراف منطقه و نزدیکترین منطقه آزاد کشور به تهران از جمله وجوه متمایز منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاری است.

گفتنی است در این نشست علاوه بر سفیر و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، رئیس انجمن دوستی سریلانکا و ایران، عضو هیأت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی حضور داشتند

Share