مدعیان پیروی از ولایت چقدر در خط ولایت حرکت می کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه جمهوری اسلامی روز دوشنبه چهارم آذر خبری از اعتراض چند نماینده افراطی در مجلس شورای اسلامی به حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس پس از تبریک وی به تیم مذاکره کننده هسته ای منتشر کرد و نوشت: مدعیان پیروی از ولایت چقدر در خط ولایت حرکت می کنند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه جمهوری اسلامی روز دوشنبه چهارم آذر خبری از اعتراض چند نماینده افراطی در مجلس شورای اسلامی به حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس پس از تبریک وی به تیم مذاکره کننده هسته ای منتشر کرد و نوشت: مدعیان پیروی از ولایت چقدر در خط ولایت حرکت می کنند.

جمهوری اسلامی در این باره نوشت: دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، تعدادی از افراطیون تلاش کردند توافق هسته ای ایران با ۱+۵ را زیر سؤال ببرند. آنها بر خلاف تذکرات حجت الاسلام ابوترابی که مدیریت جلسه مجلس را برعهده داشت و در اعتراض به تبریک وی به خاطر امضاء موافقت نامه هسته ای با ۱+۵ خارج از دستور جلسه، در مخالفت با توافق هسته ای صحبت کردند به مدیر جلسه اعتراض کردند که چرا اقدامی را که از آن خبر نداریم تبریک می گوید.

این روزنامه ادامه داد: اما ساعتی بعد که پاسخ رهبر انقلاب به نامه تبریک رئیس جمهور و تشکر ایشان از زحمات گروه مذاکره کننده به خاطر موفقیت در مذاکرات و امضاء توافق نامه منتشر شد، این افراد نتوانستند موضع خود را توجیه کنند. در این میان، با توجه به اینکه بارها رهبر انقلاب در روزهای گذشته از گروه مذاکره کننده حمایت کرده بودند، بار دیگر مشخص شد مدعیان پیروی از ولایت، چقدر در خط ولایت حرکت می کنند!

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با تأکید بر اینکه توافق نامه ایران و ۱+۵ درباره موضوعات هسته ای باید در ابتدا به تصویب مجلس برسد، گفت: نمایندگان مردم در مجلس هنوز در جریان توافق نامه بین ایران و ۱+۵ نیستند و من تعجب می کنم آقای ابوترابی فرد صبح امروز چه چیزی را تبریک گفت.

وی، در اخطاری قانونی با استناد به اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی، خطاب به حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: طبق کدام ماده آئین نامه داخلی مجلس، اگر نماینده ای اخطار یا تذکر دارد، باید در ابتدا بیاید جایگاه هیئت رئیسه و به شما بگوید.

مهرداد بذرپاش یکی دیگر از نمایندگان تهران نیز در جلسه علنی روز یکشنبه، گفت: طبق اصل ۷۷ قانون اساسی نمایندگان ملت هر نوع موافقت نامه ای را باید تایید کنند، سوال این است اسم این که تصویب شده عهد نامه، موافقت نامه و یا چه چیزی است، این چیزی که مورد تایید قرار گرفته است نامش چیست؟ در صحن ملت باید بیایند و در پیشگاه نمایندگان ملت توضیح دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در پاسخ به نامه دکتر حسن روحانی مبنی بر اینکه جهان به غنی سازی در ایران اذعان کرده است، با انتشار پیامی از زحمات مذاکره کنندگان هسته ای قدردانی کردند و فرمودند فضل الهی، دعا و پشتبانی ملت، عامل این موفقیت بوده است.

Share