مخالفت روحانی با حضور نمایندگان مجلس در تیم مذاکرات هسته‌ای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی با حضور یک نماینده مجلس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مخالفت کرد.  هر چند این خبر در روزهای گذشته به نقل از منابعی دیگر منتشر شده بود، ‌اکنون از سوی حساب توئیتر منتسب به وی منتشر شده است.   در حالی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی با حضور یک نماینده مجلس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مخالفت کرد.

 هر چند این خبر در روزهای گذشته به نقل از منابعی دیگر منتشر شده بود، ‌اکنون از سوی حساب توئیتر منتسب به وی منتشر شده است.

 


در حالی که کمتر از یک هفته تا برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱ در ژنو در روزهای ۲۳ و ۲۴ مهرماه ‌مانده بود، خبر‌ها و درخواست‌های جدیدی از ‌ترکیب افراد حاضر در مذاکرات هسته‌ای منتشر شد.

سید باقر حسینی، نماینده زابل در مجلس و عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعلام کرده بود‌: «با حضور یک نماینده مجلس در نشست‌های ایران و ۱+۵ به دنبال این هستیم که اجازه ندهیم تا باند نیویورکی‌ها در راستای مذاکره ایران و امریکا ایجاد شود و این گروه‌ها بخواهند از این ارتباط سواستفاده کنند‌».

اصطلاح «باند نیویورکی» برای حمله به افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در دوره کاری محمدجواد ظریف در معاونت بین‌الملل وزارت خارجه و نیز در نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با وی همکار بوده‌اند.

روز گذشته، یک عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفته بود: وزیر خارجه ‌شفاهی با حضور یک نماینده مجلس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای موافق بود، ولی روحانی به عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی مخالفت کرده است.

آصفری نماینده اراک اظهار داشته بود: وزارت امور خارجه با حضور یک نماینده مجلس در تیم مذاکره کننده هسته‌ای به صورت شفاهی اعلام موافقت کرد.

وی افزوده بود: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه موافقت خود را با حضور یک نماینده مجلس در تیم مذاکره کننده هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ اعلام کرده بود، ولی مقرر شد این موضوع به تأیید و موافقت حسن روحانی، رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی برسد، که بعداً اعلام کردند آقای رئیس جمهور مخالفت کرد و دلایل آن را هم نگفتند./تابناک

Share