لزوم توجه به محیط زیست دریایی خزر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: با معطوف کردن توجه پنج کشور حاشیه ای خزر، می توان محیط زیست دریایی خزر را در تمامی ابعاد تقویت کرد.  امیر عبدوس عصر پنجشنبه در حاشیه استقبال از قایقران حامل نماد پایداری محیط زیست در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات و حرکت […]

abdous4به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: با معطوف کردن توجه پنج کشور حاشیه ای خزر، می توان محیط زیست دریایی خزر را در تمامی ابعاد تقویت کرد.

 امیر عبدوس عصر پنجشنبه در حاشیه استقبال از قایقران حامل نماد پایداری محیط زیست در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات و حرکت های ورزشی ، فرهنگی و صلح دوستانه همواره با استقبال و همراهی مردم همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه دریای خزر بیش از پیش نیازمند توجه ویژه است ، افزود: با انجام حرکت های نمادین فرهنگی و ورزشی صدای مظلومیت دریای خزر را باید به گوش دوستداران طبیعت برسانیم.

وی نهادینه کردن فرهنگ حمایت از گونه های جانوری در حال انقراض را در دریای خزر ضروری برشمرد و اضافه کرد: همین حرکت ورزشی دانیال توحیدی با پارو زدن از مسیر بندر ترکمن تا بندر آستارا در راستای جلب توجه جهانی به گونه های جانوری به ویژه فک خزر قابل تقدیر و ستایش است.

وی فک خزر را تنها گونه پستاندار دریاچه خزر عنوان کرد و گفت: تدابیر لازم برای حفاظت از این گونه جانوری اندیشیده شده است.

عبدوس در ادامه محیط زیست متنوع و بکر آستارا را در نوع خود منحصر بفرد عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا این محیط زیست که یک نعمت خدادادی است ، حفظ شده و به دست نسل های آینده سپرده شود.

وی با اشاره به از بین رفتن بخش عمده ای از تالاب آق آستارا به علت پیشروی آب دریای خزر گفت: تالاب آق یکی از تالاب های طبیعی و ساحلی شهرستان آستارا محسوب می شود که احیای بازمانده این تالاب در پناهگاه حیات وحش لوندویل در دستور کار قرار گرفته است.

عبدوس بازگشایی مسیر آب دو رودخانه در دو جهت شرق و غرب تالاب را باعث احیای مجدد این تالاب عنوان کرد و افزود: با حمایت مسوولان شهرستان ، این تالاب در آینده نه چندان دور احیا می شود./ایرنا

Share