لاریجانی :دغدغه مسئولان باید اشتغال و مسائل اقتصادی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز اصلی امروز کشور ما رونق اقتصادی است گفت: بندهایی که به پای اقتصاد کشور بسته شده بیشتر از تحریم ها برای ما مشکل ایجاد کرده است. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان و کارکنان […]

larijaniبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز اصلی امروز کشور ما رونق اقتصادی است گفت: بندهایی که به پای اقتصاد کشور بسته شده بیشتر از تحریم ها برای ما مشکل ایجاد کرده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان و کارکنان عضو بسیج مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج امسال با شادی های دیگر قرین شده است و ما از زحمات وزارت امور خارجه به خصوص از اقدامات آقای ظریف و همکارانشان را که باعث کسب موفقیت در موضوع هسته ای شده است، تشکر می کنیم. همچنین در این چند روز توفیقاتی در زمینه ورزشی کسب کردیم که باید از ورزشکارانمان سپاسگزار باشیم.

وی در ادامه افزود: بسیج یکی از ارکان و ستون های استوانه ملت و انقلاب و از سرمایه های ملی است. باید حرکت بسیج را خوب شناخت و صیانت کنیم تا پایدارتر بماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام با یک شناخت عمیق از حرکت انقلاب بسیج را پایه گذاری کرد گفت: اگر بخواهیم بسیج را کالبدشکافی کنیم باید گفت بسیج یک حرکت مسلکی و مکتبی است و دارای هدف است و یک نوع سبک زندگی برای بسیج رقم خورده است.

وی افزود: مسلک بسیج آرمان خواهی دینی و انقلابی است، از ابتدای انقلاب به مشغولی این هدف، صیانت از دین و انقلاب و اعتلای اسلام بود و هست.

لاریجانی گفت: ورود بسیج به عرصه های مختلف از عرصه سازندگی به این خاطر بوده که به دنبال دغدغه مردم بوده و دغدغه معیشت نداشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که نماد اصلی بسیج دفاع مقدس است اظهار داشت: البته همیشه در جامعه افرادی هستند که جریان های اصیل را می خواهند با متلک گویی از صحنه خارج کنند اینها همان سفلگان سیاسی هستند. این افراد در ابتدای انقلاب و حتی امروز نیز وجود دارند.

لاریجانی گفت: بسیج به خاطر حفظ و رعایت اصول و ولایی بودن در کوران حوادث سیاسی داخلی و خارجی محفوظ مانده است. این حرکت امروز دامنه اش وسیع تر از ایران شده است.

وی گفت: امروز نیاز اصلی کشور ما همبستگی داخلی است. در شرایطی که به مصاف ائتلاف های بین المللی رفته ایم رفتارهایی باید از هرگونه تفرقه در داخل پرهیز کرده و در جهت حفظ حقوق ملت و آرمان های انقلاب حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دوستان انقلاب نباید به هر دلیل کوچکی از هم جدا شوند چرا که بسیاری از این مسائل فرعی است و نباید باعث اختلاف بین ما شود.

لاریجانی همچنین فهم درست از شرایط و متناسب با آن گام برداشتن را یکی دیگر از نیازهای امروز جامعه خواند و گفت: امروز نیازمند یک حرکت اقتصادی هستیم. دغدغه مسئولان باید اشتغال و مسائل اقتصادی باشد.

وی با بیان این که شعارهای اقتصادی رهبر معظم انقلاب در طول چند سال اخیر نشان از تاکید ایشان بر این حوزه دارد گفت: باید ظرفیت های بالقوه کشورمان در حوزه اقتصاد را بالفعل کنیم. موانع سرمایه گذاری را از سر راه برداشته و تلاش های بسیاری در حوزه اقتصاد انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی بندهایی که به پای اقتصاد کشورمان بسته شده بیشتر از تحریم ها برای ما مشکل درست کرده است.

لاریجانی در ادامه افزود: کشورهای هوشمند بستر سرمایه گذاری را فراهم می کنند نه این که این مسیر را برای سرمایه گذاران سخت کنند. مشکلات داخلی ما باید از نظر مدیریتی و بروکراسی حل شود. البته گاهی کج سلیقگی ها ما را دچار مشکل می کند. در دولت قبل نیز برخی بی قانونی ها باعث بروز مشکلات شد چرا که قانون نقشه راه را به وجود می آورد و اگر نباشد کار درست پیش نمی رود.

لاریجانی با بیان این که دولت فعلی شعار قانون داده و ما از این موضوع خوشحالیم گفت: اگر قانون باشد مشکل حل می شود و دولت و مجلس باید وقت خود را صرف استعدادهای داخلی کنند تا شاهد ظرفیت های مختلف باشیم.

وی با اشاره به این که اگر ظرفیت های داخلی کشور بالا برود پیروز می شویم گفت: و الا بقیه مانورها نمی تواند مشکلمان را حل کند. مسئله اصلی ما بالا بردن توان اقتصادی کشور است.

لاریجانی گفت: باید از برخی سایش ها و اختلافات سیاسی که فرصت ها را از بین می برد پرهیز کنیم وقتی افراد توفیق مسئولیت پیدا می کنند باید زمان و وقت خود را برای کار و توفیق بیشتر صرف کنند چرا که پرداختن به سر و صداهای داخلی فرصت کار را از مسئولان می گیرد./مهر

Share