قربانی:مردان متأهل دارای یک فرزند و زنان متأهل در اولویت استخدام قرار می‌گیرند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از ” خانه ملت” سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،با بیان اینکه در نشست امروز طبیب‌زاده‌نوری از پاسخ‌های علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی قانع شد، گفت: در نشست امروز ربیعی تعهد کرد که مشکلات بیمه‌ای زنان بی سرپرست تا پایان سال جاری برطرف شود. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از ” خانه ملت” ghorbaniسخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،با بیان اینکه در نشست امروز طبیب‌زاده‌نوری از پاسخ‌های علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی قانع شد، گفت: در نشست امروز ربیعی تعهد کرد که مشکلات بیمه‌ای زنان بی سرپرست تا پایان سال جاری برطرف شود.

 

محمدحسین قربانی  در تشریح نشست امروز (سه شنبه ۱۲ آذر) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: در نشست امروز اعضای کمیسیون ضمن بررسی طرح حوادث جاده‌ای، مقرر کردند که کارگروهی از اعضای کمیسیون بهداشت، هلال احمر، اورژانس در آینده نزدیک تشکیل و گزارشی درباره وضعیت کنونی حوادث جاده‌ای به مجلس ارائه کند.

 

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نشست امروز طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده بررسی و بحث شد، افزود:‌ با توجه به بروز تبعیض میان زنان و مردان برای استخدام در سمت‌های اجرایی و هیأت علمی دانشگاه‌ها، در نشست امروز اعضای کمیسیون برای رفع این موضوعات پیشنهاد حذف ماده ۹ و ۱۰ این طرح را مطرح و تصویب کردند.

 

قربانی ادامه داد: بر اساس ماده ۹ و ۱۰ طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مردان متأهل دارای یک فرزند و زنان متأهل بر مردان متأهل بدون فرزند و زنان مجرد برای استخدام اولویت دارند، از این‌رو با اصلاحات امروز کمیسیون این تبعیض‌ها برداشته شد، اما در پایان این اصلاحات در صحن علنی مجلس باید به تصویب برسد.

 

وی با اعلام اینکه در نشست امروز، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم افزایش نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد تأکید کردند، گفت:‌ همچنین در نشست امروز سؤال زهره طبیب‌زاده‌نوری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی مطرح شد، که طبیب‌زاده بعد از استماع اظهارات وزیر مربوطه، از پاسخ‌های وی قانع شد.

 

قربانی در تشریح محورهای سؤال زهره طبیب‌زاده‌نوری با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ادامه داد: سؤال این نماینده درباره وضعیت بیمه زنان بی سرپرست بود، زیرا بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و بودجه سال ۹۲ دولت موظف به قرار دادن حدود ۲۰۰ هزار نفر از این قشر تحت پوشش بیمه است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: علی ربیعی در پاسخ به سؤال زهره طبیب‌زاده نوری تعهد کرد که مشکلات بیمه‌ای زنان بی سرپرست تا پایان سال جاری برطرف شود.

Normal
۰

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share