استاندار در بازديد از مراحل ساخت مجموعه تلويزيوني بوريا:

فرهنگ بومی و اصیل گیلان را به دیگران بشناسانید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی صبح امروز با حضور در کوزان شفت از مراحل تصویر برداری سریال تلویزیونی بوریا که محصول شبکه باران است دیدن کرد و با مراحل تولید وساخت آن آشنا شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی صبح امروز با حضور در کوزان شفت از مراحل تصویر برداری سریال تلویزیونی بوریا که محصول شبکه باران است دیدن کرد و با مراحل تولید وساخت آن آشنا شد .

استاندار گیلان دراین بازدید که مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان وی را همراهی میکرد با اشاره به فرهنگ اصیل و ارزشمند گیلان تصریح کرد : باید تلاش نمائیم تا بیش از پیش دیگران را با فرهنگ اصیل و ارزشمند گیلان آشنا نمائیم و هنرمندان می توانند نقش بسزایی را در جهت تحقق این مهم ایفاء نمایند .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی خاطر نشان ساخت : باید با تمام توان خود در جهت تحقق این مهم تلاش نمائیم . ورسانه ملی با تولید وساخت برنامه های فاخر در این زمینه میتواند موثر باشد.

دکتر نجفی با بیان اینکه هنرمندان شبکه باران با تلاش ،عشق وهنر فرهنگ بومی ،اصیل گیلان را به دیگران بیشتر بشناسانند گفت :فرهنگ اصیل گیلان در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ریشه دارد.

استاندار گیلان طبیعت کم نظیر ، توانمندی های بی نظیر و داشتن مردمانی خوب و با فرهنگ را از جمله مزیت های گیلان برشمرد و افزود : هنرمندان با زبان هنر می توانند نقش تأثیر گذاری را در توسعه استان ایفاء کنند .

وی با اشاره به ساخت برنامه هایی به زبان محلی در صداوسیمای مرکز گیلان ، زبان بومی گیلان را زبانی ارزشمند و زیبا توصیف کرد و افزود : صداوسیما در جهت حفظ و پایداری زبان بومی گیلان نقش ایفا کند .

booria-najafi

گفتنی است : بوریا عنوان یک مجموعه تلویزیونی است . که با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در ۸۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای در شبکه باران درحال تولید و ساخت می باشد.در این مجموعه تلویزیونی دختر جوانی به نام بوریا بعنوان مدیر امور مالی وارد یک شرکت کارآفرینی می شود که مدیر آن مهندس جوان و کم تجربه ای به نام سهراب است.

با ورود بوریا به شرکت، مسیر کار وزندگی سهراب دچار تغییر می شود و در طی ماجراهایی مهندس سهراب با تدبیر و تلاش بوریا به موفقیت های مهمی در امورکشاورزی و ایجاد موقعیت های شغلی دست پیدا می کند.

تمامی بخش های این سریال درگیلان به تهیه کنندگی میرحامد کاسی پور و نویسندگی فرهاد پاک سرشت و کارگزدانی پیمان حقانی ساخته می شود. سریال بوریا درشش ماهه ی دوم سال جاری از شبکه باران پخش خواهد شد.

رسول حقدوست ، مانا پاک سرشت ، مرضیه گوهری ، حدیث نیکرو، جابر وثوق ونرجس خاتون بدر طالعی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

Share