مدیرکل آموزش و پرورش گیلان :

فرهنگیان ساکن خانه های سازمانی ، خودشان این منازل را تخلیه کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه فرهنگیان ساکن خانه های سازمانی، تخلیه کنند گفت: فروش خانه های سازمان آموزش و پرورش به فرهنگیان مقدور نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایوب نجف زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بازتاب اجتماعی ساخت خانه های سازمانی بر کسی پوشیده نیست.

najazadeh

وی اضافه کرد: خانه های سازمان براساس مواد قانونی دارای مقررات خاص خود و مربوط به قانون سال ۱۳۷۴ است و آنچه در اذهان عمومی باقی مانده این خانه ها در اختیار افرادی قرار می گیرد که شرایط لازم از جمله غیربومی بودن و یا داشتن پست های حساس را داشته باشند.

نجف زاده ادامه داد: افرادی که هم اکنون در خانه های سازمانی سکونت دارند مهلت اجاره شان تمام شده و از ۴۷ مورد ۴۵ مورد مهلت انقضاء‏شان نیز تمام شده است.

وی گفت: ما براساس قانون، آموزش و پرورش اخطار می دهیم اما در سالهای اخیر قانونی در مجلس مصوب شد مبنی بر تبدیل به احسن کردن خانه های سازمان و فروش آنها و ما موظف شدیم تا پایان امسال خانه های سازمانی را بفروشیم و یا تبدیل به احسن کنیم.

نجف زاده افزود: در پاسخ به توضیحات دیوان محاسبات و سازمان بازرسی با بررسی هایی که انجام شده به این نتیجه رسیدیم که اولا باید خانه های سازمانی در اسرع وقت تخلیه شود و ثانیا حکم هایی به ما ابلاغ شده که باید اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت بی توجهی ساکنین موظف هستیم به زور واحدها را تخلیه کنیم، گفت: انتظار ما از این افراد این است که تابع قانون باشند. ما براساس قوانین قادر به فروش خانه های سازمانی نیستیم زیرا کاربرد مسکونی ندارند و باید در خدمت سیستم آموزشی قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: ۵۰ واحد خانه سازمانی در رشت و ۳۰ واحد در شهرستان ها داریم که در مجموع به ۸۰ واحد می رسد.

وی به بیان اینکه خانه های سازمانی فرهنگیان به آنها نمی رسد و فروش به آنها مقدور نیست، تاکید کرد: ساماندهی املاک آموزش و پرورش از اولویت کاری این اداره کل است.

نجف زاده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش گیلان ۳۰ هزار پرسنل دارد که ۲۹ هزار و ۹۲۰ نفر خانه سازمانی ندارند و فقط ۸۰ نفر ساکن این خانه ها هستند که لازم است این افراد با توجه به قانون و شرع نسبت به تخلیه خانه ها اقدام کنند./ایسنا

Share