علی اکبری:همان روزی که قید تیم‌ ملی آذربایجان را زدم، نسخه‌ام را پیچیدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر علی اکبری می گوید اصلا نیازی به دوپینگ نداشته است و خدا می داند که چقدر برای قهرمان شدن زحمت کشیده است. امیر علی‌اکبری به اتهام استفاده از مواد نیروزا مادام‌العمر از حضور در میادین محروم شد. او پیش از این نیز همراه بابک قربانی به اتهام استفاده […]

amiraliakbari21به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر علی اکبری می گوید اصلا نیازی به دوپینگ نداشته است و خدا می داند که چقدر برای قهرمان شدن زحمت کشیده است.

امیر علی‌اکبری به اتهام استفاده از مواد نیروزا مادام‌العمر از حضور در میادین محروم شد. او پیش از این نیز همراه بابک قربانی به اتهام استفاده از مواد نیروزا به ۲ سال ممنوعیت از حضور در میادین محکوم شده بود. قبل از اتمام دوران محرومیتش، آذری‌ها با وعده‌های وسوسه انگیز او را مجاب کردند تا ضمن دریافت مبالغی غیرقابل تصور در کشتی ایران، برای آنها کشتی بگیرد. شرایط مالی آذری‌ها برای علی‌اکبری بسیار رویارویی بود اما به رغم دریافت درصدی از قراردادش نتوانست به خود بقبولاند که برای کشور دیگری کشتی بگیرد. جسارت، جنگندگی و توانایی‌های فنی او که مسئولان، مربیان و کشتی‌گیران کشورهای روسیه، ترکیه، آذربایجان و… را ترسانده بود کار دستش داده و شرایطی را به او تحمیل کرد تا یک بار دیگر از نگاه هموطنانی که به خاطر آنها قید دلارهای افسانه‌ای آذربایجانی‌ها را زده است، دوباره خجالت بکشد!

با اعلام تصمیم فیلا مبنی بر محرومیت مادام‌العمر با امیر علی‌اکبری به گفت‌وگو نشستیم که او گفت‌:« خدا شاهد است به هیچ ‌وجه از داروی نیروزا استفاده نکرده‌ام. بعد از اتفاقی که منجر ‌به ۲ سال محرومیتم شده بود دیگر حتی در تمرینات و اردوهای تیم ‌ملی هم از مکمل‌هایی که بدون آرم نادو بود استفاده نمی‌کردم، چگونه می‌شود از ماده‌ای استفاده کنم که ۶ ماه اثرش در بدن باقی می‌ماند؟! بعد از اتمام دوران محرومیتم تست دادم. حدود ۴۰، ۵۰ روز قبل از مسابقات جهانی بوداپست و در مسابقات جهانی دانشجویان به میزبانی خود روس‌ها تست دوپینگ دادم. بعد از آن هم برای انتخابی تیم ‌ملی قرار بود تست دوپینگ گرفته شود که مشکلی نداشتم، مگر می‌شود قبل جهانی دوپینگ کنم؟

علی اکبری ادامه داد:«آنهایی که تمرینات تیم ‌ملی و تلاش مرا دیده‌اند، می‌دانند که نیازی به دوپینگ نداشتم و خدا می‌داند چقدر زحمت ‌کشیدم. به خاطر تمرینات سنگینی که انجام دادم مهره‌های کمرم، رباط زانوهایم و حتی مصدومیت فتق و سایر آسیب‌دیدگی‌ها را تحمل کرده‌ام ولی حالا راحت می‌گویند من دوپینگ کرده‌ام. من به عشق مردم به کشورم برگشتم ولی شرایط را طوری وانمود می‌کنند که مردم هم حرف مرا قبول نکنند. خدا شاهد است کوچکترین تخلفی نکرده‌ام ولی متأسفانه به گونه‌ای سناریوسازی شده که مجبور شوم با دنیای قهرمانی خداحافظی کنم. از همان روزی که قید حضور در تیم ‌ملی آذربایجان را زدم، نسخه مرا پیچیدند و آشی برایم پختند که نه تنها مجبور به کناره‌‌گیری از کشتی شوم بلکه دیگر آبرویی هم برایم نگذاشته‌اند تا شرمنده هموطنانم باشم. آنهایی که ندانسته به من انگ دوپینگی می‌زنند، باید پیش خدا جوابگو باشند. »

علی اکبری که با بغض حرف می زد ادامه داد:«همان روزی که آذری‌ها مدعی شدند اگر پول‌شان را ندهم بیچاره‌ام می‌کنند، پنبه مرا زده بودند ولی من فکر می‌کردم آنها فقط برای دریافت پول‌شان این حرف‌ها را می‌زنند. به وزیر ورزش هم گفتم که جوایز و پاداش‌های قهرمانی من در سال ۲۰۱۰ را بدهند تا پول آذری‌ها را برگردانم ولی متأسفانه چند بار وزرای ورزش عوض شدند و هیچ‌ کس به فکر من نبود. تازه می‌فهمم از اینکه گفتند مرا بیچاره می‌کنند منظورشان چه بود»
او در پایان گفت:«نمی‌خواهم به کسی اتهام بزنم یا گناه را گردن کسی بیندازم ولی به خدای بالای سر و شرافتم قسم می‌خورم که هیچ دارویی مصرف نکرده‌ام و فکر می‌کنم تنها اشتباهم این بود که قبل فینال نباید به هیچ ‌کس اعتماد می‌کردم. به خاطر استرس خیلی زیاد، دیگر وسواس و دقت تمرینات اردویی را نداشتم و درد کمر و زانویم باعث شد تا برای ماساژ به آن دوستی که چندین سال به همه ملی‌پوشان کمک می‌کرد پناه ببرم. او هم برای تسکین دردم قرصی زیر زبانی به من داد و شاید همه این اتفاقات ناشی از استفاده آن قرص و همان یک لحظه اعتماد و بی‌توجهی من باشد. داروی آنابولیک روغنی تنها ماده‌ای است که تا ۶ ماه آثار آن از بدن پاک نمی‌شود، چگونه امکان دارد من از چنین دارویی استفاده کنم؟/خبرآنلاین


Share