عاشوری:منابع موجود در روستاها ذخایر استراتژیک کشور هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدات روستایی اهرم قابل اتکایی در پشتیبانی از نظام اقتصادی در عرصه صادرات و واردات کشور به شمار می رود.   ناصر عاشوری ظهر شنبه در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی افزود: روستا به عنوان بخش بزرگی از نظام […]

ashooriبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدات روستایی اهرم قابل اتکایی در پشتیبانی از نظام اقتصادی در عرصه صادرات و واردات کشور به شمار می رود.

  ناصر عاشوری ظهر شنبه در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی افزود: روستا به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی کشور که در آن تعداد کثیری از عوامل انسانی مولد سکونت دارند، محسوب می شود.

 وی اظهارداشت: در روستاها عوامل و منابع ارزشمندی اعم از عوامل انسانی، منابع طبیعی و اقتصادی به عنوان ذخایر استراتژیک کشور وجود دارد که در پیشرفت جامعه نقش مهمی ایفا می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:  نقش و اهمیت فرآورده ها و تولیدات روستایی در رفع نیازهای رو به تزاید جامعه درخور توجه است.

وی در ادامه افزود: برای جامعه اقتصادی بسیاری از دستاوردهای روستایی ها نقش استراتژیک داشته و اهرم قابل اتکایی در پشتیبانی از نظام اقتصادی کشور در عرصه جهانی از طریق صادرات و ورود کالاهای ملی به بازارهای پرظرفیت جهانی  و همینطور تکیه براقتصاد تک محصولی نفتی را تقلیل می دهد.

 عاشوری اظهارداشت: فعال سازی ساکنان روستاها می تواند کمک شایان توجهی به تامین امنیت اجتماعی کرده و باعث کاهش حجم زیاد ناملایمات اجتماعی گشته و منجر به کاهش پدیده ” مهاجرت روستا – شهری” شود.

وی اذعان داشت:  ایجاد و راه اندازی کسب و کارها خانوادگی و گروهی در روستاها به دلیل وجود پیوندهای قوی اجتماعی، روحیه بالای مشارکت و تعاون یک ضرورت  اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به معضل بیکاری در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت:  این معضل بخش‌ های اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور را متاثر خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر ایجاد فرصت های شغلی جدید در مناطق روستایی کشور از اهمیت دو چندانی برخوردار است زیرا علاوه بر آمار بالای بیکاری در روستاها، کشور با معضل مهاجرت روستائیان به شهرها مواجه خواهد شد که این امر خود پیامدهای منفی زیادی در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و امنیتی دارد./مهر

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share