طنزپرداز معروف به خاطر قالیباف از تهران رفت + عکس

به گزارش پایگاه اطاع رسانی دیارمیرزا فرورتیش رضوانیه طنز پرداز معروف تهرانی که طنزهای متفاوت و خلاقانه اش در سال های گذشته فضای جدیدی را در عرصه طنز مکتوب ایجاد کرده بود به تازگی در صفحه شخصی فیس بوکش اعلام کرده است که بنا به اعلام قبلی اش به دلیل شهرداری دوباره محمد باقر قالیباف برای […]

به گزارش پایگاه اطاع رسانی دیارمیرزا فرورتیش رضوانیه طنز پرداز معروف تهرانی که طنزهای متفاوت و خلاقانه اش در سال های گذشته فضای جدیدی را در عرصه طنز مکتوب ایجاد کرده بود به تازگی در صفحه شخصی فیس بوکش اعلام کرده است که بنا به اعلام قبلی اش به دلیل شهرداری دوباره محمد باقر قالیباف برای همیشه از شهر تهران می رود .

9800_876

به گزارش خبرنگار ما رضوانیه که شاید بسیاری از مردم وی را به دروغ ۱۳ های معروفش یعنی کج شدن برج میلاد و تولید سمند طلا میشناسند در یکی از تازه ترین پست های وبلاگش می نویسد : ” پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ در فیس‌بوک نوشتم که اگر سردار قالیباف رئیس‌جمهور شود، ایران را ترک خواهم کرد.در هفدهم شهریورماه و زمانی که شورای شهر تهران انتخاب شهردار را به رای اعضای خود گذاشته بود، گفتم اگر قالیباف تهران در سمت… خود باقی بماند، از این شهر کوچ خواهم کرد.من سیاستمدار نیستم که به آنچه می‌گویم، عمل نکنم. وقتی سردار قالیباف با معجزه‌ «الهه راستگو» دوباره بر صندلی شهردار تهران تکیه زد، صبرم تمام شد و برای همیشه از تهران رفتم.وقتی خیلی از افراد جمعیت به جان و امنیت و آینده خودشان هیچ اهمیتی نمی‌دهند، سورویوالیست بودن در ایران خودکشی است. من برای همیشه از تهران رفتم و از ابتدای آبان‌ماه تاکنون در این شهر زندگی نمی‌کنم.”

رضوانیه همچنین ادامه می دهد: “من از تهران رفتم تا چیزی که از آن می‌ترسیدم را نبینم.جمعیت تهران پس از زلزله برای به دست آوردن یک لیتر آب و یک بسته کلوچه به سوی یکدیگر تیراندازی می‌کنند و با میلگرد و آجر به هم حمله خواهند کرد. حتی سرلشگر سیدیحیی رحیم‌صفوی، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در آذرماه ۱۳۸۵ اشاره کرده بود که زلزله شهر تهران یکی از پنج خطر اصلی تهدیدکننده کشور است و از این که موضوع زلزله در زمان عادی مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد، ابراز تاسف کرده بود. اما خیلی‌ها به چیزی جز پول اهمیتی نمی‌دهند.

من نمی‌خواهم با چشم‌هایم شاهد به وقوع پیوستن رخدادهایی باشم که درباره آن هر کاری از دستم ساخته بود را انجام دادم و کسی اهمیتی نداد. نمی‌خواهم در کنار کسانی بمیرم که نمی‌خواهند بپذیرند قالیباف در هشت سال گذشته هیچ کاری برای مقابله با زلزله تهران نکرد و برخی اقدامات شهرداری باعث شد تا پایتخت در مقابل خسارات زمین‌لرزه آسیب‌پذیرتر هم باشد.من پایتخت را ترک کردم تا کسی فکر نکند آن داستان تخیلی است. من به دومینوی تهران اعتقاد دارم و تا زمانی که قالیباف شهردار تهران است، دیگر در این شهر زندگی نخواهم کرد. امیدوارم گذر زمان چهره واقعی شهرداری تهران را برای جمعیت ساکن پایتخت نمایان کند.از سال قبل تصمیم گرفتم که وقت و انرژی خودم را در راه پرورش فکری نسل بعدی به کار بگیرم و اکنون مشغول به همین کار هستم. اگر در زلزله هر شهری بمیرم، ناراحت نخواهم بود، چون زلزله تهران چیزی است که از آن گریختم.”

این که در مقطع فعلی دغدغه مهمی به نام زلزله در شهر تهران و عملکرد غلط تیم قالیباف در سالهای گذشته در شهرداری تهران حتی دغدغه یک طنزپرداز که شاید وظیفه اصلی اش شوخی با موقعیت های مختلف روی داده در جامعه است جای این بررسی را دارد که مردم و مسئولان به طور جدی تری فکری به حال این شهر بی در و پیکر که در سال های اخیر بدون ظابطه و صرفا بر اساس رابطه های اشتباه برخی ها در شهرداری به صورت افقی و عمودی رشد کرده است داشته باشند .

خروج اعتراض آمیز فرورتیش رضوانیه از شهر تهران در اعتراض به عملکرد شهردار فعلی پایتخت را نباید به هیچ عنوان به عنوان یک مسئله سطحی نگریست بلکه باید اعضای شورای شهر چهارم به خصوص اعضای اصلاح طلب شورا که قرار نیست نقش مجیز گویان شهردار اصولگرا را به مانند شورای سوم بازی کنند  با بررسی جدی دلایل مطرح شده از سوی این روزنامه نگار فکری به حال این شهر بدون ظابطه و شهرداری مشکل دار آن بکنند .

قطعا در سال های اخیر بحث شهرسازی در کلانشهر تهران بر اساس روابط آلوده به طور ناموزونی شکل گرفته است و افراد حتی بر اساس توانایی های مالی خود می توانند در دهانه های گسل در شهر تهران مجوز ساخت برج از شهرداری اخذ کنند . البته از شهری که از شهردار تا رئیس مدیریت بحرانش از سرداران نیروی انتظامی بوده اند شاید غیر از این هم انتظار نمی رود اما جایگاه نظارتی شورای شهر و چشمان تیزبین مردمی که بهترین قضاوت کنندگان در این زمینه هستند را چه شده است که موج تخلفات عدیده شهرداری را نمی بینند . البته در هشت سال گذشته تهران صرفا بستر فعالیت تبلیغاتی یک نامزد بالقوه ریاست جمهوری بوده است اما اگر آقای قالیباف قبول کند که دیگر مردم وی را برای راه یافتن به پاستور نمی خواهند باید در چهار سال پیش رو منتظر روزهای سخت تری برای جمع آوری رابطه ها در زیر مجموعه مدیریتی اش توسط رسانه ها و شورای شهر باشد ./ندبیر ۲۴

Share