رکورد انتصابات دولت بازهم شکسته می‌شود؟!

صف دولتی‌ها برای پاسخ به انتقاد آیت‌الله جنتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صحبت های دیروز آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به مذاق دولتی‌ها خوش نیامده و آنها را یکی یکی وادار به واکنش کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله جنتی روز گذشته با اشاره به انتصاب های دولت و واکنش ها به آن گفته بود “گویا فعلاً قصد دارند با داس بچه های انقلابی را درو کنند.”

او ادامه داده بود: “این را همه می دانند و من از آقای رئیس جمهور سوال دارم آیا این مسایل را می دانی یا نمی دانی؟ اگر می‌دانی “وا اسفا” و چرا اقدامی نمی کنی و اگر نمی دانی “واحسرتا” و مطالبی را که در رسانه ها در این باره منتشر می‌شود مطالعه کنید و اگر درست است اقدام کنید.”jahangiri

روزنامه دولتی ایران امروز بخش زیادی از صفحات خود را برای پاسخ به این صحبت ها اختصاص داده و با یک یادداشت و دو گفتگو تلاش کرده تا نشان دهد برخی شخصیت ها و دست کم دو نماینده مجلس با این موضوع مخالفند.

روزنامه جمهوری اسلامی – نزدیک به هاشمی رفسنجانی به صحبت آیت الله جنتی واکنش نشان داده و نوشته است که “این سخن را امام جمعه موقت تهران درحالی به زبان می‌آورد که بسیاری از مردم به خاطر باقی ماندن مهره‌های دولت قبلی در پست‌های کلیدی و عدم ایجاد تحول در این پست‌ها به دولت یازدهم اعتراض دارند. ضمناً آیت‌الله جنتی، این سؤال مهم را در سخنان دیروز خود بی‌پاسخ گذاشتند که چرا به درو شدن نیروها و مدیران شایسته و انقلابی دولت‌های گذشته توسط دولت‌های نهم و دهم اعتراضی نکردند؟”

با این وجود مهم ترین واکنش به سخنان آیت الله جنتی به نام معاون اول روحانی ثبت شده است. اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزیر ورزش و جوانان بدون اشاره مستقیم به سخنان آیت الله جنتی گفته است: “یکی از مسائلی که درباره دولت مطرح می‌شود این است که چرا تا این اندازه تغییرات در دولت وجود دارد؟ من به زودی لیست تغییرات دولت در این ۱۰۰ روز را در کنار تغییراتی که در همین مدت در سال ۸۴ اتفاق افتاده است منتشر خواهم کرد.”

جهانگیری اضافه کرده است که “در حال حاضر در بسیاری از وزارتخانه‌ها بخش قابل توجهی از معاونان سابق حضور دارند و مدیرکل‌ها مسئولیتشان پا بر جا مانده است. ما هنوز در شهرستان‌ها تغییراتی اعمال نکردیم چون عجله‌ای برای این تغییرات نداریم.”

معاون روحانی اما توضیح نداده است که چرا مسئولان دولت تا کنون هیچ پاسخی برای کوچکترین انتقادها نیز نداشته اند و رویه مشترک آنها حواله دادن همه انتقادات به دولت قبل بوده است!

جالب اینجاست که جهانگیری اذعان کرده که تغییرات دولت در شهرستان ها هنوز اعمال نشده است! معلوم نیست با شروع تغییرات در سطوح شهرستانی، دولت چه رکوردی در زمینه عزل و نصب ها بر جای خواهد گذاشت.

معاون روحانی که آمار ۴ رقمی عزل و نصب ها در دولت روحانی (آن هم در زمانی که هنوز روزهای عمر دولت دورقمی بود!) را قابل توجه نمی‌داند، توضیح بیشتری در این خصوص که این آمار با اعمال تغییرات در سطح شهرستان ها به چه رکوردی خواهد رسید نداده است.

گفتنی است تا لحظه تنظیم این مطلب، تعداد ۱۰۲۳ انتصاب در دولت (بدون در نظر گرفتن انتصابات استانی) ثبت شده است.

آنچه واضح است اینکه واکنش ها به انتقاد آیت الله جنتی در آغاز راه است و با روند فعلی باید انتظار صف کشیدن مسئولان دولتی برای پاسخ به این انتقاد ساده را داشته باشیم. جالب اینجاست که احتمالا پاسخ مشابه انها مقایسه آمار دولت یازدهم با دولت قبلی است! بر این اساس به نظر می رسد این مسئولین باید منتظر “گزارش جهانگیری درباره تغییرات در دولت قبل” باشند که البته معلوم نیست نتیجه دلخواه دولت را به همراه داشته باشد!

Share