صفر نعیمی‌رز:خواست استاندار گیلان تغییر فرمانداران کنونی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه بومی و کارآمد بودن فرماندار جزو اولویت‌ها است، گفت: خواست استاندار گیلان تغییر فرمانداران است.   صفر نعیمی‌رز با با بیان اینکه انتخاب فرماندار در حیطه وظایف و اختیارات نمایندگان نیست و آنان تنها به عنوان نماینده مردم می‌توانند نظرات خود و […]

naeimiبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه بومی و کارآمد بودن فرماندار جزو اولویت‌ها است، گفت: خواست استاندار گیلان تغییر فرمانداران است.

 

صفر نعیمی‌رز با با بیان اینکه انتخاب فرماندار در حیطه وظایف و اختیارات نمایندگان نیست و آنان تنها به عنوان نماینده مردم می‌توانند نظرات خود و دغدغه‌های مردم را به استاندار ارائه دهند، اظهار کرد: جلسه‌ای که با استاندار  گیلان داشتیم تصمیم بر این شد، انتخاب فرمانداران با تعامل و همفکری نمایندگان انجام گیرد.

 

وی، معیارهای مورد نظر خود برای فرماندار را کارآمدی، متعهد بودن به اصول انقلاب و مردم، خدمتگزاری و بومی بودن عنوان کرد و افزود: معیار اصلی برای انتخاب فرماندار تخصص و تعهد و کارآمدی در تمام حوزه‌های اجرایی و همچنین پایبندی به آرمان‌های انقلاب، امام راحل و ولایت مطلقه فقیه است.

نماینده آستارا در مجلس در مورد گمانه‌زنی‌هایی که در مورد فرماندار آینده آستارا مطرح می‌،شود و اسامی که این روزها نقل محافل است، گفت: اسامی مطرح شده گمانه زنی‌های داخلی است و ما هم بنا نداریم این حرف و حدیث هایی که در کوچه و بازار مطرح می‌شود را مبنای عمل خود قرار دهیم.

نعیمی با بیان اینکه افرادی که یک زمانی مُرده سیاسی بودند، اکنون در حال زنده شدن هستند و خواستار حضور در مناصب مهم اجرایی می باشند تصریح کرد:دولت، دولت افراطی نیست که اینگونه افراد بخواهند پست‌های مهم را در اختیار بگیرند، دولت شعار خود را اعتدال قرار داده است و توقع ما از دولت این است که به این شعار خود پایبند بوده و به آن عمل کند.

وی با اشاره به عملکرد فرماندار فعلی آستارا، گفت: صحبت کردن در خصوص دولت قبلی کاری از پیش نمی‌برد و بهتر است عملکرد دولت کنونی را  ارزیابی کنیم.

 

نعیمی با تأکید بر اینکه فرماندار جدید آستارا باید بومی منطقه و پایبند آرمان های انقلاب، خون شهدا، امام راحل و تابع محض ولایت فقیه باشد خاطر نشان کرد: فرماندار آستارا باید شناخت کافی را در حوزه‌های مختلف شهرستان داشته باشد و با تدبیر و مدیریت هدفمند گام های اساسی را برای توسعه شهرستان بردارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه فرماندار باید دارای سوابق ارزشمند مدیریتی باشد ،گفت: بنده با عهد و پیمانی که با مردم فهیم و قدردان آستارا بسته‌ام تا پای جان پایبند هستم و اجازه نخواهم داد افرادی که در فتنه ۸۸ به نوعی دخیل بودند و یا در جریان استعفا و تحصن نمایندگان در سال ۸۲ دخالت داشتند به مناصب مهم و حساس دست یابند.

نعیمی با تاکید بر اینکه اجازه ورود افراد مسئله‌دار و افرادی که به نوعی در جریان فتنه ۸۸ دخیل بودند به فرمانداری آستارا را نمی‌دهم بر لزوم استفاده از نیروی بومی منطقه و دارا بودن سوابق مدیریتی، تعهد و تخصص و همچنین التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه را از شاخص‌های برجسته در انتخاب فرماندار این شهرستان عنوان کرد.

نماینده آستارا در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال ابقای فرماندار فعلی وجود دارد گفت: خواست استاندار این است که فرمانداران کنونی تغییر یابند./نسنیم

Share