نصیحت امام جمعه رشت به شورای این شهر

صحبت کردن با زبان گیلکی نیاز به مصوبه شورا ندارد/ دنیا به ما می خندد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله قربانی وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید فایده گیلکی صحبت کردن را برای مردم تبیین کنند، متذکر شد: گیلکی صحبت کردن نیاز به مصوبه شورای شهر رشت نداشت و بهتر است.

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله قربانی در نماز جمعه  شهر رشت با اشاره به ۱۹ آذر سال ۱۹۴۸ سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر اظهار کرد: اعلامیه جهانی حقوق بشر برای آنها مانند انجیل بوده و از آن به مثابه چماق برای سرکوبی کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.

وی به اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی در اولویت حمایت آمریکا است، افزود: رفتارهای آمریکا ما را به حسن ظن و اعتماد به غرب بی‌اعتماد و بدبین می‌کند.ghorbani

خطیب جمعه رشت ادامه داد: سران ۵۸ کشور جهان پس از جنگ جهانی دوم اعلامیه حقوق بشر را که میلیون‌ها کشته و خسارت‌های بی‌شمار به بار آورده بود اعلامیه حقوق بشر را به تصویب رساندند.

وی ادامه داد: اعلامیه مذکور برای غرب و دنیای منهای اسلام مائده آسمانی بود زیرا تبعیض‌نژاد و نبود آزادی و استبداد در دنیای غرب حاکم است.

قربانی اعلامیه حقوق بشر را برای اسلام در حکم الفبا دانست و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در ۱۳۰۰ سال پیش عالی‌ترین حقوق انسانی را به بشر عرضه کرد.

وی با بیان اینکه هنوز غربی‌ها سفیدپوستان و سرمایه‌داران را از مردم محروم آفریقا و مسلمانان بالاتر می‌دانند، خاطرنشان کرد: افراد شایسته در اسلام مورد احترام هستند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی باید شایسته‌سالاری در تمام ابعاد رعایت شود، متذکر شد: رفیق‌بازی و جناح‌گرایی باید حذف شود.

وی اضافه کرد: افرادی که فتنه ۸۸ را پدید آوردند نباید در مسئولیت‌های نظام قرار گیرند.

قربانی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی حقوق بشر را در تمام ابعاد رعایت می‌کند اما اجازه نمی‌دهد قاچاقچیان و تروریست‌ها در جامعه اخلال ایجاد کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر اظهار کرد: سال ۳۲ دانشجویان با آمدن نیکسون به ایران تظاهرات کردند و رژیم با آنها مقابله کرد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دانشجویان باید همواره پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: دانشجویان اکنون نیز در تمام عرصه‌ها پیشگام باشند.

*نصیحت امام جمعه رشت به شورای این شهر/صحبت کردن با زبان گیلکی نیاز به مصوبه شورا ندارد

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر رشت درباره استفاده از زبان گیلکی در این شورا گفت: مگر کسی جلوی گیلکی حرف زدن اعضای شورای شهر رشت و یا شورای شهرستان را گرفته است که صدا و سیما آن را با آب و تاب پخش می‌کند.

قربانی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم سنت‌ها و ملیت در جامعه باقی بماند باید از مزایای آن صحبت شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید فایده گیلکی صحبت کردن را برای مردم تبیین کنند، متذکر شد: گیلکی صحبت کردن نیاز به مصوبه شورای شهر رشت نداشت و بهتر است.

امام جمعه رشت اصلاح چالش‌های سطح شهر رشت، آبگرفتگی‌ها و ترافیک و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت را از وظایف شهردار و شورا عنوان کرد.

وی یادآور شد: دنیا به ما می‌خندد اگر شورای شهر و یا شهرستان رشت چنین مصوبه‌ای داشته باشند./فارس

Share