اندر حکایت شیخ ...

صانعی: ایران می‌تواند با اسرائیل کنار بیاید!!!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یوسف صانعی در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز از امکان‌پذیر بودن کنار آمدن ایران و رژیم صهیونیستی سخن گفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وبه نقل از فارس،  شیخ یوسف صانعی، از روحانیون بسیار تندروی دهه اول انقلاب که به سخنان و مواضع آتشین شهرت داشت و پس از سال ۱۳۷۶ به یک روحانی ممتاز برای مصاحبه با رسانه‌های غربی تبدیل شده، در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز مدعی شده که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با اسرائیل کنار بیاید.

n00331990-bبنابراین گزارش، صانعی که نیویورک تایمز از او به عنوان «آیت‌الله العظمی» نام برده، در این مصاحبه که اولین مصاحبه او پس از چهار سال نامیده شده اظهار داشت: «من باور دارم که اکنون امید وجود دارد و آنچه برای مردم و برای ملت خوب است اتفاق خواهد افتاد.»

وی در این مصاحبه از توافق هسته‌ای ایران با ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ۱+۵ استقبال کرده و مدعی شده است: «امروز باید مردم حاکم در ایران و مردم حاکم در آمریکا یکدیگر را بخشوده، گذشته را فراموش کرده و دوستی با یکدیگر را آغاز کنند.»

صانعی که خواهان آزادی زندانیان سیاسی است احتمال کنار آمدن ایران و رژیم صهیونیستی را رد نکرده، به شرط اینکه اسرائیلی‌ها اهداف و باورهای خطرناک خود را کنار بگذارند.

صانعی که در دهه ۶۰ شمسی به تندروی مشهور بود، در اواخر دهه هفتاد به یک‌باره در لباس یک شخصیت اصلاح‌طلب درآمد. وی مدعی مرجعیت شیعه نیز هست اما شهرت وی بیش از مرجعیت به صدور فتاوای عجیب و ساختارشکنانه است.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share