صادرات خرچنگ از گیلان به اروپا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل دامپزشکی گیلان از صادرات خرچنگ خوراکی از گیلان به اروپا خبر داد. دکتر سهراب عاقبتی امروز ۲۶ آذرماه در جلسه دامپزشکی گیلان از صادرات ۵۷ هزار و ۱۸۰ کیلوگرم خرچنگ خوراکی خبر داد و گفت: خرچنگ‌های خوراکی صادر شده در استخرهای آب شیرین گیلان تحت نظارت دامپزشکی پرورش […]

kharchangبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل دامپزشکی گیلان از صادرات خرچنگ خوراکی از گیلان به اروپا خبر داد.

دکتر سهراب عاقبتی امروز ۲۶ آذرماه در جلسه دامپزشکی گیلان از صادرات ۵۷ هزار و ۱۸۰ کیلوگرم خرچنگ خوراکی خبر داد و گفت: خرچنگ‌های خوراکی صادر شده در استخرهای آب شیرین گیلان تحت نظارت دامپزشکی پرورش یافته و ارزش این محموله صادراتی بیش از ۱۵ میلیارد و ۹ میلیون ریال است.

وی افزود: این میزان خرچنگ خوراکی از طریق مرز زمینی آستارا به کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک صادر شده است.

عاقبتی از صادرات ۱۲۱ کیلوگرم خاویار از مبداء گیلان به انگلیس خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان صادرات خاویار از مزارع پرورشی استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۱ کیلوگرم بوده است.

وی با بیان اینکه این محموله از مبداء گیلان به مقصد انگلیس صادر شده و ارزش ریالی آن معادل ۶ میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال است، تصریح کرد: میزان ارزآوری محموله فوق ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۰۰ دلار بوده است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان در ادامه به میزان صادرات ماهی خاویاری زنده و منجمد پرورشی از گیلان به مقصد آذربایجان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ماهی خاویاری زنده و منجمد پرورشی بوده است.

عاقبتی ارزش ریالی این محموله را میلیارد ۱۸ ریال و میزان ارزآوری آبزیان صادراتی را نیز ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان میزان صادرات انواع ماهی شامل ماهی پرورشی تازه، ماهی زنده قزل‌آلا و بچه ماهی پرورشی به کشور عراق در هشت ماهه سال جاری را ۹۶۵ تن اظهار کرد.

وی ادامه داد: میزان ارزآوری آبزیان صادراتی ۲۶ میلیون و ۹۶۵ هزار دلار بوده است.

وی تصریح کرد: پنج تن گوشت منجمد ماهیان خاویاری پرورشی از ابتدای امسال تاکنون از طریق مرز زمینی آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان ارزش اقتصادی این محموله صادراتی را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان گوشت ماهیان خاویاری پس از دریافت گواهی بهداشتی بین‌المللی از اداره کل دامپزشکی استان و با نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

عاقبتی افزود: این ماهیان خاویاری پرورشی از نوع فیل ماهی بوده است./ایسنا

Share