شانس ۴۵.۲ درصدی ایران برای صعود از مرحله گروهی در جام‌جهانی +اینفوگرافی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از مهر با توجه به اینکه کمتر از یک هفته تا مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باقی مانده، اینفوگرافی از شانس صعود تیم‌ها از گروه‌شان بسته به قرعه‌ای که برای آنها رقم می‌خورد تهیه شده که در آن شانس صعود تیم ملی ایران از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از مهر با توجه به اینکه کمتر از یک هفته تا مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باقی مانده، اینفوگرافی از شانس صعود تیم‌ها از گروه‌شان بسته به قرعه‌ای که برای آنها رقم می‌خورد تهیه شده که در آن شانس صعود تیم ملی ایران از گروه خود در بهترین حالت قرعه کشی برای این تیم آسیایی ۴۵.۲ درصد خواهد بود.
 مهر، برای تیم‌هایی که بلیط جام جهانی برزیل را در جیب خود دارند، ۹۰ دقیقه‌ای که روز ۶ دسامبر (۱۵ آذر) مقابل تلویزیون خواهند گذراند، یکی از حساس‌ترین ۹۰ دقیقه تلویزیونی زندگی‌شان خواهد بود. بر اساس رده‌بندی SPI شانس صعود تیم‌ها بسته به قرعه‌ای که برایشان رقم می‌خورد، می‌تواند بسیار متفاوت باشد.
این تحقیق توسط کارشناسان و ریاضیدانان ESPN صورت گرفته که معیار اصلی آن رتبه تیم‌ها در سیستم SPI (Soccer Power Index) است. در این سیستم رده‌بندی تیم‌های جهان کمی با رده‌بندی ماهانه فیفا تفاوت می‌کند. سیستم SPI رتبه بندی تیم‌ها بر خلاف رده‌بندی فیفا که ماه گذشته را معیار قرار می‌دهد، آینده تیم‌ها را معیار قرار می‌دهد و میزان پیشرفت آنها را با توجه به وضعیت فعلی آنها پیش بینی می‌کند. در یک کلام می‌‎توان گفت SPI نشان می‌دهد چه تیمی در آینده پیروز خواهد شد.
در سیستم SPI قدرت تهاجمی و تدافعی تیم‌ها بر اساس تعداد گل‌هایی که آن تیم به ثمر رسانده و دریافت کرده، تعیین می‌شود. البته میزان تیم حریف هم در این رده‌بندی در نظر گرفته می‌شود. در این رده‌بندی حتی این موضوع که تیمی بهترین نفرات خود را به زمین فرستاده و یا با بازیکنان ذخیره خود بازی کرده نیز بررسی می‌شود و در رده بندی تیم‌ها لحاظ می‌شود.
در مجموع SPI با توجه به طبیعت پیشگوی خود، رده‌بندی بهتری برای تیم‌های ملی است. اگر مایل باشید پیش بینی کنید که اگر دو تیم در رده ملی بهترین نفرات خود را در زمین قرار دهند، چه تیمی در نهایت پیروز خواهد شد، SPI بهترین مرجع خواهد بود و بیشترین کمک را به شما می‌کند. اما در رده بندی فیفا تیم‌ها با توجه به عملکرد خود در ماه گذشته رتبه‌بندی می‌شوند که تقریبا نمی‌توان برای پیش بینی یک دیدار در آینده از این رده‌بندی استفاده کرد.
در اینفوگرافی اول شانس ۱۶ تیم نخست رده‌بندی SPI برای صعود از گروه‌شان در دو حالت بررسی شده است. حالت اول بهترین قرعه ممکن برای تیم است که با عبارت “بهترین حالت” مشخص شده و حالت دوم سخت‌ترین قرعه ممکن برای تیم است که با عبارت “بدترین حالت” مشخص شده است:
316349_729در قسمت دوم شانس بقیه تیم‌های حاضر در رقابتهای جام جهانی در دو حالتی که در بالا توضیح داده شده، برای صعود از گروه‌شان مشخص شده است که شانس تیم ملی ایران در بهترین حالت و آسان‌ترین قرعه ۴۵.۲ درصد و در سخت‌ترین قرعه ممکن ۵.۵ درصد خواهد بود.

316351_739در اینفوگرافی پایانی هم شانس ۳۲ تیم حاضر در رقابتهای جام جهانی برای کسب مقام اول گروه خود و صعود به مرحله یک هشتم نهایی به عنوان تیم نخست گروه محاسبه شده است. به عنوان مثل تیم ملی برزیل میزبان رقابتها در “بهترین حالت” و “بدترین حالت” شانسی نزدیک به ۱۰۰ درصد برای صعود به عنوان تیم اول گروه دارد.
316352_218

Share