سرکنسول روسیه در رشت : لاوروف فردا به ایران سفر می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ماکسیم بارانوف  از سفر «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به ایران خبر داد و اظهار کرد: فردا وزیر امور خارجه روسیه برای مذاکره با همتای ایرانی خود وارد تهران می‌شود. وی با بیان اینکه هدف از این دیدار مذاکرات چندجانبه با ظریف است، تصریح کرد: این نخستین سفر […]

baranofبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ماکسیم بارانوف  از سفر «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به ایران خبر داد و اظهار کرد: فردا وزیر امور خارجه روسیه برای مذاکره با همتای ایرانی خود وارد تهران می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از این دیدار مذاکرات چندجانبه با ظریف است، تصریح کرد: این نخستین سفر وزیر امور خارجه روسیه به ایران نیست و در ژوئن سال گذشته نیز به ایران سفر کرده بود.

سرکنسول روسیه در رشت با اشاره به اینکه لاوروف ظریف را می‌شناسد، افزود: ظریف و لاوروف نمایندگان فوق‌العاده کشور در ملل متحد بودند و امیدواریم این دیدار تحرکی در توسعه روابط چند جانبه بین دو کشور ایجاد کند.

وی روابط سیاسی روسیه با ایران را بسیار خوب توصیف کرد و یادآور شد: روسیه می‌خواهد در تمام زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و… با ایران رابطه داشته باشد.

بارانوف حجم روابط اقتصادی دو کشور ایران و روسیه را کافی ندانست و خاطرنشان کرد: برای بسط و توسعه روابط تجاری ایران با روسیه باید از ظرفیت‌های هر دو کشور استفاده کرد.

وی متذکر شد: امیدواریم فردا در مذاکرات لاوروف و ظریف مسایل مختلف مورد بحث قرار گیرد و حجم روابط تجاری و بازرگانی افزایش یابد.

این مقام روسی ایران و روسیه را دارای امکانات و ظرفیت‌های بسیاری در تجارت بازرگانی دانست و یادآور شد: استفاده از این امکانات در توسعه روابط بازرگانی بسیار تاثیرگذار بوده و بر اساس منافع دو کشور است./فارس

Share