سرانه مطالعه مردم گیلان ۸۹ دقیقه در شبانه‌روز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: میزان مطالعه مردم گیلان در شبانه‌روز ۸۹ دقیقه بوده که ۱۴ دقیقه بیشتر از سرانه مطالعه در کشور است.   علی اسماعیل‌پور  در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد لنگرود با بیان […]

esmailpourبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: میزان مطالعه مردم گیلان در شبانه‌روز ۸۹ دقیقه بوده که ۱۴ دقیقه بیشتر از سرانه مطالعه در کشور است.

 

علی اسماعیل‌پور  در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد لنگرود با بیان اینکه میانگین سرانه مطالعه کشور در شبانه‌روز ۷۵ دقیقه است، اظهار کرد: میزان مطالعه مردم گیلان در شبانه‌روز ۸۹ دقیقه بوده که ۱۴ دقیقه بیشتر از سرانه مطالعه در کشور است.

وی سرانه میانگین مطالعه کتاب در کشور را ۱۳ دقیقه در شبانه‌روز دانست و افزود: این میزان در گیلان ۱۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه است.

این مسئول، سرانه مطالعه روزنامه و نشریات در گیلان را ۴۶ دقیقه در شبانه‌روز اعلام کرد و متذکر شد: گیلان رتبه نخست کشور را در مطالعه روزنامه و نشریات دارد.

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای مردمانی با فرهنگ، متدین و آشنا به مقتضیات زمان است، متذکر شد: ۷۰ درصد فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد در حوزه معاونت فرهنگی است.

اسماعیل‌پور، تغییر و تحول در اداره‌ها را امری طبیعی دانست و گفت: این امر به معنای ضعف مدیر تودیع شده و قوت مدیر معرفی شده نیست.

وی افزود: انسان پویا و فعال باید برود تا از وجود نورانی او دیگران نیز بهره‌مند شوند.

فرماندار لنگرود نیز در ادامه جلسه مذکور اظهار کرد: افتخار همه ما این است که خدمتگزار و امانتدار مردم هستیم.

کمال محمدبیگی، مسئولیت را امانتی از طرف خداوند متعال دانست و تصریح کرد: کسانی که از این امانت خوب پاسداری کنند و به نحو مطلوب از آن بهره‌مند شوند، مسرورتر هستند.

وی از اصحاب قلم و رسانه خواست تا واقعیت‌ها را منعکس کرده و از دامن زدن به اختلافات پرهیز کنند که کار زمین نماند و ضررش متوجه مردم نشود.

محمدبیگی، با اشاره به عزل و نصب‌های جدید در شهرستان خاطرنشان کرد: ما عهد بسته‌ایم که در خدمت نظام، انقلاب و مردم باشیم و به مردم صادقانه خدمت کنیم و تفاوتی نمی‌کند که در کدام سنگر باشد.

وی خدمت بی‌منت را ماندگار خواند و خاطرنشان کرد: مردم بهترین قضاوت کنندگان آن هستند.

  در پایان جلسه مذکور «سهراب مقدسی» سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود معرفی و از تلاش‌های «محمدتقی جاده کناری» مدیر سابق این اداره قدردانی شد./فارس

Share