رفع معضل آبگرفتگی رشت نیاز به اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت گفت: رفع کامل آبگرفتگی معابر رشت افزون بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تحقق و تخصیص این منابع مالی حمایت ‌های مسئولان به ویژه استاندار گیلان و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی را می طلبد. فاطمه شیرزاد با بیان اینکه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا shirzad-300x180سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت گفت: رفع کامل آبگرفتگی معابر رشت افزون بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تحقق و تخصیص این منابع مالی حمایت ‌های مسئولان به ویژه استاندار گیلان و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی را می طلبد.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه تاکنون لوله‌ گذاری و بهسازی  ۱۵ کیلومتر از شبکه آب‌ های سطحی در ۱۱ نقطه شهر رشت اجرا شده است، افزود: بر اساس هماهنگی‌ های انجام گرفته میان استانداری گیلان، ستاد حوادث غیر مترقبه، شهرداری رشت و با همکاری یک شرکت خصوصی که فراهم سازی لوله‌ های مورد نیاز را بر عهده دارد بقیه نقاط بحرانی شهر لوله گذاری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به این که اجرای این طرح نیازمند افزون بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است، اظهار داشت: اگر منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این پروژه به صورت کامل تخصیص یابد تمام نقاطی که در شهر رشت بر اثر بارش باران دچار آبگرفتگی شده در قالب چهار فاز طی شش ماه باید رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در کنار اجرای پروژه جمع ‌آوری آب‌ های سطحی از سوی شهرداری، لایروبی به موقع شبکه ‌های فاضلاب سنتی از سوی آب و فاضلاب شهری رشت امری ضروری است، گفت: مناطقی مانند بن بست وصال در حوالی چهار راه گلسار از لایروبی نشدن شبکه‌ های فاضلاب رنج می‌ برد و این در حالیکه مردم این منطقه در چند سال اخیر طی نامه نگاری‌ های خود با اداره آب و فاضلاب شهری رشت خواستار رفع این مشکل شده اند.

شیرزاد یادآور شد: لایروبی شبکه فاضلاب شهری رشت نیازمند توجه مسئولان مربوطه است و در این زمینه هر چه سریعتر باید اقدام های اساسی صورت گیرد./مهر

Share