رشد ۵۰ درصدی ثبت شرکتها در منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،در هشت ماهه نخست سال جاری۱۵۲شرکت در واحد ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی و معنوی معاونت اقتصادی منطقه به ثبت رسیده که نشانگر رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته با ۱۰۲ شرکت ثبت شده می باشد. این گزارش میزان سرمایه ثبتی شرکتهای مزبور در سال ۹۲ را بیش از ۲۷۱ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،در هشت ماهه نخست سال جاری۱۵۲شرکت در واحد ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی و معنوی معاونت اقتصادی منطقه به ثبت رسیده که نشانگر رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته با ۱۰۲ شرکت ثبت شده می باشد.

azadاین گزارش میزان سرمایه ثبتی شرکتهای مزبور در سال ۹۲ را بیش از ۲۷۱ میلیارد ریال اعلام و در خصوص حوزه فعالیت شرکتهای ثبت شده اضافه کرد: حوزه فعالیت ۱۱۵ شرکت در بخش بازرگانی، ۶ شرکت در حوزه صنعتی و ۳۱ عدد نیز در زمینه خدمات می باشد.

در هشت ماهه نخست سال  گذشته از میزان ۱۰۲ شرکت ثبت شده، ۷۰ شرکت در حوزه بازرگانی، تعداد ۱۰ شرکت در زمینه صنعتی و ۲۲ عدد نیز خدماتی هستند.

بنابرگزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی درهشت ماهه نخست سال جاری ۱۳ شرکت خارجی با سرمایه اظهار شده بیش از ۳ میلیارد ریال در این منطقه ثبت شده که تعداد شرکتهای ثبت شده خارجی را در این منطقه از سال ۸۴ تا کنون به ۷۵ شرکت خارجی و ۱۲ شرکت شعبه شرکت خارجی بالغ نموده است.

سرمایه گذاران خارجی ثبت کننده شرکت در منطقه آزاد انزلی دارای تابعیت کشورهای کره جنوبی،امارات متحده عربی، ترکیه، سوئد، چین، ترکمنستان، انگلستان، آذربایجان، آلمان، هند، روسیه و پاکستان هستند که  میزان مالکیت آنها براین شرکتها از  ۳۳ تا ۱۰۰ می باشد. 

روابط عمومی منطقه آزاد انزلی اضافه نمود: تعداد شرکتهای ایرانی ثبت شده از ابتدای فروردین تا ابتدای آذر ماه سال جاری، ۱۳۲ شرکت با سرمایه ثبتی در حدود ۲۰۲ میلیارد ریال می باشد در حالیکه در این آمار در مدت مشابه سال قبل ۸۵ شرکت با میزان سرمایه بیش از ۲۴ میلیارد ریال است.

این گزارش تصریح می کند از سال ۸۴ تا ابتدای آذرماه جاری ۷۸۱ شرکت داخلی و خارجی در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده که مجموع سرمایه های ثبتی شرکتهای ثبت شده نیز در حدود ۲۰۷۵ میلیارد ریال است

 مهمترین مزایای سرمایه گذاری و ایجاد شرکت در منطقه آزاد انزلی عبارتند از: معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه ، آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده  از مهمترین مزایای ثبت شرکت در این منطقه می باشد
Share