وزیر کار مانع پرداخت پاداش میلیاردی تامین اجتماعی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برداشت ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای پرداخت پاداش که در آخرین روزهای دولت قبل مورد تصویب قرار گرفته بود را لغو کرد. موضوع پرداخت پاداش های چند ۱۰ میلیونی در تامین اجتماعی که گاهی به ۲۰ برابر حقوق ماهانه می رسد، […]

به گزارش پrabieeایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برداشت ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای پرداخت پاداش که در آخرین روزهای دولت قبل مورد تصویب قرار گرفته بود را لغو کرد.

موضوع پرداخت پاداش های چند ۱۰ میلیونی در تامین اجتماعی که گاهی به ۲۰ برابر حقوق ماهانه می رسد، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و فضای مجازی داشت و زمزمه پیگیری آن در مجلس شورای اسلامی شنیده شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در نامه ای خطاب به ˈاحمد میدریˈ معاون رفاه وزارتخانه خواست تا در نخستین نشست هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، نظام پرداخت به مدیران تامین اجتماعی بررسی شود.

در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه با بررسی های صورت گرفته ساختار صندوق ها دچار مشکلات اساسی است که هم انجام کار اداری و نظام تصمیم گیری را با مشکل مواجه ساخته و از سویی هزینه های غیر متعارف درصندوق ها به چشم می خورد که یکی از این موارد اختلاف سطح حقوق بین مدیران ارشد در صندوق ها و سایر مشاغل مشابه است.

ربیعی افزوده است: علاوه بر این، با توجه به این که این صندوق ها امانتی از سوی صاحبان آنان اعم از کارگران و کارفرمایان، روستاییان و … است، در اسرع وقت بررسی ساختار صندوق ها و نظام پرداخت در اولین جلسه هیات امنای تامین اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

ربیعی در پایان این نامه خواسته است تا نظام پرداخت پاداش منطقی و متعادل در تامین اجتماعی تنظیم شود.

Share