دولت دهم سر سپاهم کلاه گذاشت؟

دولت دهم ساختمان قوه قضائیه را به سپاه هم فروخت ! + سند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این اقدام دولت سابق که قطعا بدون جلب نظر و موافقت قوه قضائیه انجام شده، ضمن آنکه کار را برای تفاهم هر دو نهاد انقلابی کشور برای تملک این ساختمان سخت خواهد کرد، اجازه نخواهد داد مسئولان فعلی دولت نیز بتوانند با ساز و کاری راحت، مشکلات موجود در این زمینه را حل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شاید کمتر کسی بداند که ساختمان ستادی وزارت جهاد کشاورزی که به آن کاخ شیشه‌ای کشاورزی هم اطلاق می ‌شد، در سال ۱۳۵۳ توسط عبدالعزیز فرمانفرمائیان طراحی و پس از آن توسط پیمانکاران ایتالیایی ساخته شد. این ساختمان  واقع در بلوار کشاورز تهران که در ۲۰ طبقه و ۶۰ متر ارتفاع، لقب بلندترین ساختمان دولتی زمان خود را یدک می کشید و بلوار کشاورز و ساختمان کشاورزی، سالها با هم عجین بودند.

th اقدام مهم و ضروری دولت سابق در فروش ساختمانهای مازاد دولتی اگرچه مانند برخی دیگر از تصمیمات خوب مسئولان سابق قوه مجریه، خوب اجرا نشد و تبعات منفی به بار داشت اما مصداق مهم خود را در فروش این ساختمان بر جای گذاشت و هنوز هم که هنوز است، این تبعات ادامه دارد.

چند ماهی که از آغاز دولت یازدهم می گذرد، ماجرای این ساختمان و اعتراض به گرفتن آن از وزارت جهادکشاورزی، بیشتر به گوش می خورد و حتی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در اولین گردهمایی مدیران بخش کشاورزی سراسر کشور گفت: در جلسه خبرگان با رهبری، درگوشی به رئیس جمهور گفتم چرا به وزارت جهاد کشاورزی نمی‌آیید و رئیس جمهور به شوخی گفت، هر زمانی ساختمان وزارتخانه را گرفتید، می‌آیم و من گفتم اگر می‌توانستیم که ساختمان را نمی‌دادیم!

این موضوع در کنار ماموریت مذاکره نماینده دولت با قوه قضائیه درباره این ساختمان که بنا بر اعلام رسانه ها توسط حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری انجام می شود، نشان می دهد این ساختمان معروف، فعلا دستخوش رفت و آمدهای بسیاری است.

ساختمان ۲۰ طبقه‌ای وزارت جهاد کشاورزی واقع در بلوار کشاورز معروف به ساختمان شیشه‌ای در اواخر سال ۹۰ به قیمت ۲۴۰ میلیارد تومان به قوه قضائیه فروخته شد و فروش آن، آنطور که گفته شد با انگیزه سرمایه‌گذاری پول این ساختمان در صندوق سرمایه‌گذاری محصولات کشاورزی و افزایش نقدینگی کشاورزان انجام شد، اما هنوز بعد از گذشت نزدیک به دو سال ریالی از این بابت گرفته نشده است و همین موضوع باعث اعتراض مسئولان دولت سابق هم شده بود و اما قوه قضائیه نیز استدلال های مختلفی داشت از جمله اینکه دولت، تعهدات مالی خود را به این قوه انجام نمی دهد تا پولی در اختیارشان باشد.

البته یک بار نیز دولت در سال ۸۸ تصمیم جالب دیگری گرفته بود و در ۷ تیرماه آن سال در نامه شماره « ۷۵۰۳۳/ت ۴۲۱۶۸هـ» به وزارتخانه های مسکن سابق و اقتصاد ابلاغ کرد که «سند مالکیت پلاک ثبتی ۴۴/۳۷۴۸ بخش (۳) تهران واقع در بلوار کشاورز نبش خیابان حجاب به بانک صنعت و معدن (صرفا” جهت احداث هتل بین المللی پنج ستاره تهران لاله) انتقال یابد.» اما این هتل ۵ ستاره هیچگاه تحقق پیدا نکرد.

جدای از این اختلاف موجود، اسناد نشان می دهد مسئولان دولت سابق در آخرین ماههای حضور خود در مسند اجرایی، زمین این ساختمان به شماره پلاک ثبتی ۳۷۴۸ را بی سر و صدا به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران واگذار کرده اند، بدون آنکه اطلاع دقیقی به قوه قضائیه بدهند یا اینکه قرارداد قبلی را باطل کرده باشند. بر اساس این سند مقرر شده مبلغ مذکور در ساخت مصلی امام خمینی (ره) تهران هزینه شود.

3540_924

 

این اقدام دولت سابق که قطعا بدون جلب نظر و موافقت قوه قضائیه انجام شده، ضمن آنکه کار را برای تفاهم هر دو نهاد انقلابی کشور یعنی قوه قضائیه و سپاه پاسداران برای تملک این ساختمان سخت خواهد کرد، اجازه نخواهد داد مسئولان دولت یازدهم نیز بتوانند با ساز و کاری راحت، مشکلات موجود در این زمینه را حل کنند و اکنون تملک این ساختمان مشهور، با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که عامل آن، علاقه ای به توضیح اقدام خود ندارد./صبحانه

Share