مشاور گیلانی معاون رئیس جمهور خبر داد:

اعطای تسهیلات بلاعوض به مخترعان و مبتکران کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور امور مجلس و مجامع معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از اعطای تسهیلات بلاعوض در صورت داشتن شرایط خاص به برخی از مخترعان و مبتکران کشور خبر داد.

delkhosh PhotoAبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور امور مجلس و مجامع معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از اعطای تسهیلات بلاعوض در صورت داشتن شرایط خاص به برخی از مخترعان و مبتکران کشور خبر داد.

سید کاظم دلخوش امروز در حاشیه بازدید از فن بازار جمهوری اسلامی ایران طرح‌های حمایتی دانش‌بنیان به ویژه در برنامه پنجم توسعه را خوب توصیف کرد.

وی با تصریح بر اینکه یکی از اولویت‌های مهم در سال آینده حمایت مؤثر از شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: برنامه‌های خوبی برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و فناوری و نیز ایجاد فن بازار پیش‌بینی شده است.

نماینده دوره هفتم مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: در این برنامه برای ایجاد و حمایت از فن بازار قوانین مطلوبی نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این برنامه‌ها، روحانی قول افزایش ۲۰ برابری منابع صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را داده است، گفت: سقف این تسهیلات در گذشته ۲۵ میلیارد تومان بود که در بودجه سال ۹۳ به ۲۰ برابر افزایش می‌یابد.

دلخوش از اعطای تسهیلات بلاعوض در صورت داشتن شرایط خاص به برخی از مخترعان و مبتکران خبر داد و یادآور شد: این امر به منظور حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، رشد و توسعه آن در کشور انجام می‌شود.

وی به وجود صندوق‌های پژوهش و فناوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و متذکر شد: امیدواریم در دولت جدید این امر تحقق پیدا کند.

مشاور امور مجلس و مجامع معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، بر ضرورت نقش وزارت علوم در پیگیری از تحقق حقوق پارک‌های علم و فناوری تأکید کرد.

Share