دکتر تامینی:باید پژوهشی صورت پذیرد که ارزش بهره‌برداری داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه الگوهای اسلامی را در پژوهش‌ها نهادینه کنیم، گفت: پژوهشگران و محققین‌ ما تا جایی که می‌توانند باید مباحث اسلامی را در پژوهش‌های خود تعریف کنند. دکتر حسن تامینی ، با اشاره به اهمیت پژوهش در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در کشور ما فعالیت‌های […]

taminiبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه الگوهای اسلامی را در پژوهش‌ها نهادینه کنیم، گفت: پژوهشگران و محققین‌ ما تا جایی که می‌توانند باید مباحث اسلامی را در پژوهش‌های خود تعریف کنند.

دکتر حسن تامینی ، با اشاره به اهمیت پژوهش در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در کشور ما فعالیت‌های علمی و پژوهشی پیشرفت‌های خوبی داشته ولی بسیاری از پژوهش‌های اساتید دانشگاهی ما و مقالاتشان کاربردی نیست چراکه در بسیاری از جهات پژوهش‌ها باید در خدمت کار قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات پژوهشگران، افزود: در برخی موارد یا بودجه نیست یا در استیصال درآمدها جهت پژوهش و تحقیق مشکل وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: پژوهش در نهایت باید به سمت جامعه جهانی پیشرفت داشته باشد؛ باید پژوهشی صورت پذیرد که ارزش بهره‌برداری داشته باشد چراکه باید بتوانیم از طریق فعالیت‌های پژوهشی ارزآوری کنیم و در جهت رشد سخت‌افزاری جامعه بهره ببریم.

نماینده مردم رشت با تاکید بر اینکه کشور ما کشور اسلامی است و پژوهشگران و محققین‌ ما تا جایی که می‌توانند باید مباحث اسلامی را در پژوهش‌های خود تعریف کنند، اضافه کرد: با مطالعه تاریخ و وجود دانشمندان ایرانی نظیر زکریای رازی، ابوعلی‌سینا و … در می یابیم زمانی که در دنیا پژوهش نبوده، ایران اسلامی مهد دانشمندان و محققان بوده است.

وی تاکید کرد: الگوهای اسلامی را در پژوهش‌ها نهادینه کنیم تا بتوانیم جایگاه اسلامی بودن را بالا ببریم؛ چراکه پژوهش‌ها زیر ساخت‌های نظام محسوب می‌شوند و در بودجه ۹۳ در بخش پژوهش‌ها بودجه بیشتری اختصاص داده شده است./ایسنا

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

 

Share