دستگیری پنج سارق سابقه دار در بندرانزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری پنج سارق سابقه دار طی ماههای اخیر خبر داد . سرهنگ پاسدار ˈهرمز عشقیˈ اظهار کرد : در پی وقوع سرقتهای پیاپی موتورسیکلت و دوچرخه و اموال داخل خودرو در سطح شهرستان ماموران پلیس آگاهی شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری پنج سارق سابقه […]

پلیس2839به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری پنج سارق سابقه دار طی ماههای اخیر خبر داد .

سرهنگ پاسدار ˈهرمز عشقیˈ اظهار کرد : در پی وقوع سرقتهای پیاپی موتورسیکلت و دوچرخه و اموال داخل خودرو در سطح شهرستان ماموران پلیس آگاهی شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری پنج سارق سابقه دار شدند .

وی افزود : کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام محترم قضایی ضمن اخذ مجوز طی یک عملیات غافلگیرانه هر پنج نفر را در مخفیگاه خود دستگیر و در بازرسی از مکان مذکور هشت دستگاه موتورسیکلت ،۱۰دستگاه دوچرخه ، پنج دستگاه پخش خودرو ، مقداری طلاجات مسروقه و مبلغ ۷۰ میلیون ریال وجه نقد حاصل از فروش اموال مسروقه کشف و ضبط شد .

وی تشریح کرد : در ادامه تحقیقات بعمل آمده مشخص شد سارقین با اوراق کردن موتورسیکلتهای مسروقه آنان را به فروش رسانده و از این راه امرار معاش می کردند که با تشکیل پرونده تحویل مقام محترم قضایی شدند .

فرمانده انتظامی بندرانزلی همچنین از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیر و دستگیری ۲۱ ولگرد و سارق خبر داد .

به گفته وی جهت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت و بخصوص شایع ترین سرقت ، یعنی سرقت سیم برق و کابل مخابراتی با بهره گیری از کلیه نیروهای ستادی و پلیسهای تخصصی ( آگاهی ، اطلاعات ، مبارزه با مواد مخدر ) و هماهنگی با ادارات برق و مخابرات شهرستان بندرانزلی طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با استفاده از ۲۱ دستگاه گشت خودرویی به صورت تلفیقی در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد .

سرهنگ عشقی خاطرنشان کرد : پلیس انزلی با تمام توان سعی در حفظ امنیت مناسب و در خور شان همشهریان و مردم انزلی دارد و با هنجارشکنان برابر قانون برخورد مینماید .

فرمانده انتظامی بندرانزلی همچنین از دستگیری یک سارق و کشف پنج ستگاه خودرو مسروقه طی عملیات جداگانه ای در هفته اخیر خبر داد .

به گفته وی عصر روز جمعه ماموران یگان امداد شهرستان حین گشت زنی در خیابان مطهری به یک دستگاه خودرو پراید تک سرنشین مشکوک و به راننده خودرو دستور ایست دادند که راننده بدون توجه به دستور پلیس ، اقدام به فرار کرد .

وی افزود : ماموران یگان امداد به تعقیب خودروی متواری پرداخته و سرانجام راننده که دیگر توانایی فرار از دست ماموران را نداشت در یک ساختمان مخروبه دستگیر شد .

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی در ادامه افزود : همکاران پلیس آگاهی در بررسی پلاک خودروی پراید دریافتند که این خودرو در ۴۸ ساعت گذشته از شهر خمام سرقت شده لذا ظن کارآگاهان پلیس آگاهی بر آن شد که شاید متهم به نام ر ع ۲۱ ساله اهل و ساکن بندرانزلی اقدام به سرقتهای دیگر کرده باشد که با تحقیقات علمی و پلیسی متهم به چهار فقره سرقت خودرو در انزلی اعتراف و با تلاش کارآگاهان تعداد پنج دستگاه خودروی مسروقه کشف و تحویل مالباخته گان شد .

سرهنگ عشقی با بیان این که متهم با سرقت خودرو ، آن را به محلی دور افتاده منتقل و با برداشتن زاپاس ، وجوه نقد ، مدارک و تجهیزات موجود از جمله پخش خودرو ، آن را رها مینمود افزود : در این ارتباط پرونده مقدماتی تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی متهم تحویل مراجع قضایی و روانه زندان شد./ایرنا

Share