دستور استاندار مبنی بر تعریض جاده ی شهر صنعتی رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،در پی نشست استاندار گیلان با مدیر عامل و هیئت امنای شهر صنعتی رشت، دکتر نجفی از جاده ی دسترسی به این شهر صنعتی بازدید کرد. در این بازدید که جعفرزاده از نمایندگان رشت در مجلس، معاون برنامه ریزی استاندار، مدیرعامل شهر صنعتی، سازمان صنعت معدن تجارت ، مدیر عامل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،در پی نشست استاندار گیلان با مدیر عامل و هیئت امنای شهر صنعتی رشت، دکتر نجفی از جاده ی دسترسی به این شهر صنعتی بازدید کرد.
در این بازدید که جعفرزاده از نمایندگان رشت در مجلس، معاون برنامه ریزی استاندار، مدیرعامل شهر صنعتی، سازمان صنعت معدن تجارت ، مدیر عامل آب منطقه ای و مدیرکل راه و شهرسازی گیلان حضور داشتند، استاندار گیلان دستور داد عملیات تعریض و ایمن سازی  این جاده توسط راه و شهرسازی آغاز شود.

استاندار گیلان در این بازدید دستور داد با تحویل دادن جاده دسترسی شهر صنعتی رشت از آب منطقه ای گیلان به اداره کل راه و شهرسازی بهسازی ، تعریض و ایمن سازی  این جاده  از محل منابع استانی که بر اساس برآورد اولیه ۶۰ میلیارد ریال است از سمت جاده تهران به سمت پاسگاه لاکان آغاز شود .
توسعه شهری و احداث شهر صنعتی رشت، جاده دسترسی کانال چپ سد سنگر در محدوده شهر صنعتی به طول ۱۰ کیلومتر را  که پیش از این در اختیار آب منطقه ای گیلان بود. تبدیل به یک جاده عمومی پر رفت و آمد کرده که با توجه به عبور وسایل نقلیه عمومی به ویژه خودروهای سنگین، این جاده یکی از معابر حادثه‌ساز محدوده شهر رشت محسوب می‌شود.

 

روزانه ۲۲ هزار کارگر شهرصنعتی از این مسیر تردد می کنند و بخشی از مواد اولیه و کالاهای تولیدی۱۷۰ واحد فعال شهر صنعتی نیز از همین جاده جابه جا می شود.
بر اساس آمارهای پلیس راه گیلان از ابتدای سال ۹۱ تا کنون ۶ نفر در تصادفات جاده ی شهر صنعتی رشت کشته و ۱۰۴ نفر نیز مجروح شدند.


گفتنی است دکتر محمد علی نجفی  در نشست چهارشنبه با با مدیر عامل و هیئت امنای شهر صنعتی رشت با اشاره به مطرح شدن مسائل و مشکلات شهر صنعتی رشت معاون برنامه ریزی و رئیس سازمان صنایع و معادن را مأمور کرد تا باتشکیل کارگروه کارشناسی نسبت برنامه ریزی برای حل این مشکلات اقدام کنند .

استاندار گیلان در این نشست تاکید کرده بود  باتوجه به اشتغال حدود ۲۲ هزار نفر در شهرک صنعتی رشت لزوم توجه به حل مشکلات این شهرک ضروری است .
دکتر نجفی بابیان اینکه بسیاری از صنایع شاخص گیلان در این شهر مستقر هستند گفت : در چنین مسائلی از جمله حمایت از سرمایه گذاران نباید جزیره ای و بخشی فکرکرد و توجه هرچه بیشتر به بحث حل مشکلات شهر صنعتی رشت موجب بهبود وضعیت صنعت گیلان می شود .

Share