آیت الله امینیان امام جمعه آستانه اشرفیه :

دستاوردهای هسته‌ای حاصل وحدت حوزه و دانشگاه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه توسعه علمی کشور را در پی دارد، گفت: دستاوردهای هسته‌ای حاصل وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  آیت‌الله مختار امینیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، اظهار کرد: روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام بزرگوار است.

139209081331548311634083

وی افزود: این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت سالروز شهادت تندگویان، گفت: امروز روز تجلیل از شهید تندگویان است، شهیدی که در زمان وزارتش مورد تهاجم مزدوران صدام قرار گرفته و به اسارت نیروهای عراق درآمد و پس از تحمل سال‌ها اسارت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به سالروز وفات شیخ محمود شلتوت رئیس داشگاه الازهر مصر، بیان کرد: این شخصیت بزرگوار در صحبت با آیت‌الله بروجردی، تشیع را به عنوان یکی از مذاهب اصلی اسلام پذیرفت که این سبب ترویج تشیع در مصر شد و این درحالی بود که در آن زمان و با آن عقاید مصریان این اقدام کاری بسیار مهم بود.

آیت‌الله امینیان با تکریم شخصیت شیخ شلتوت، افزود: این اقدام شیخ شلتوت سبب تدریس کتاب‌های تشیع در دانشگاه‌های مصر شد.

وی با ذکر حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) در ارتباط با انواع ظلم عنوان کرد: ظلم بر سه قسم است که در یک نوع انسان بر خودش ظلم می‌کند، در نوعی دیگر به دیگران و در حالت سوم خدای متعال را مورد ظلم قرار می‌دهد.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: ظلم قدم‌ها را می لرزاند و کسی که ظالم باشد راه درست را نمی‌تواند تشخیص دهد و سبب از بین رفتن نعمت‌های خداوند و نابودی ملت می‌شود.

آیت‌الله امینیان با تأکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه توسعه علمی کشور را در پی دارد، گفت: دستاوردهای هسته‌ای حاصل وحدت حوزه و دانشگاه است./تسنیم

Share