ندیمی :

درصورت عدم نظارت در جریان یکسان سازی نرخ ارز متضرر واقعی مردم هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورتی که یکسان سازی نرخ ارز با قیمت واقعی صورت نگیرد منافع لازم به جای جامعه، به اشخاص باز خواهد گشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورتی که یکسان سازی نرخ ارز با قیمت واقعی صورت نگیرد منافع لازم به جای جامعه، به اشخاص باز خواهد گشت.

125589-511ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برنامه دولت در خصوص یکسان سازی نرخ ارز اظهار داشت: در جریان یکسان سازی نرخ ارز ابتدا دولت باید برای خود نرخ ارزی را تعیین نماید تا میزان منابع و مصارف دولت مشخص شود.

وی افزود: در صورتی که در این جریان برای بازار نیز نرخ ارز مشخصی تعیین شود باید تعریف درستی در این راستا صورت گیرد چراکه اگر منظور از تک نرخی شدن این باشد که از کالای مصرفی تا کالای واسطه‌ای و سرمایه‌ای با یک نرخ وارد شوند قطعا رانتی متوجه بازار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت یکسان سازی نرخ ارز باید کالاها دسته بندی شوند تا در صورتی که دولت بخواهد از واردات کالایی حمایت کند بتواند ارز را با نرخ آزاد فروخته و حمایت لازم را از مشتری یا واردکننده و یا مصرف کننده نهایی نماید.

وی گفت: چنانچه در جریان یکسان سازی کنترل و نظارت لازم صورت گیرد که با همان نرخی که کالا وارد می شوند به مصرف کننده نیز فروخته شود قطعا اقدام مناسب و موثری خواهد بود اما نگرانی که در این راستا وجود دارد اینکه واردکنندگان کالا ارز ارزان دریافت کرده و به بازار گران تر بفروشند.

نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید نرخ ارز مدیریت شود در حالی که متاسفانه مدیریتی بر نرخ ارز وجود ندارد.

ندیمی افزود: هم اکنون اگر نخواهیم بگوییم بازار رها شده است، باید گفت بازر فاقد نظارت کارا است به طوری که وارد کننده از کالای  وارد شده از دو جنبه بهره می‌برد یکی به جهت منفعت رانت دلار و دیگری از منفعت کالا که با قیمتی بالاتر می‌فروشد قطعا در این میان متضرر واقعی مردم و دولت خواهند بود.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share