دبیر انجمن برنج:

برنج‌های آلوده ایرانی نیستند، کیسه‌هایشان ایرانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالی که طبق اعلام مسئولان وزارت تجارت “برخی محموله‌های برنج ایرانی در بازار به دلیل آلوده بودن جمع‌آوری و منهدم شده‌اند” مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و انجمن برنج ایرانی تصریح کردند ” این محموله‌ها وارداتی بوده و متخلفان تنها آن‌ها را در بسته‌بندی‌های برنج ایرانی عرضه کرده‌اند”.

bernjبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالی که طبق اعلام مسئولان وزارت تجارت “برخی محموله‌های برنج ایرانی در بازار به دلیل آلوده بودن جمع‌آوری و منهدم شده‌اند” مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و انجمن برنج ایرانی تصریح کردند ” این محموله‌ها وارداتی بوده و متخلفان تنها آن‌ها را در بسته‌بندی‌های برنج ایرانی عرضه کرده‌اند”.

جمیل علیزاده شایق , دبیر انجمن برنج گفت: برنج‌های آلوده‌ای که به نام برنج ایرانی در بازار جمع‌آوری و منهدم شدند، هیچ یک تولید داخلی نبوده بلکه برخی متخلفان برای سود بیشتر، محموله‌های وارداتی بی‌کیفیت خود را در کیسه‌های برنج‌های معتبر ایرانی بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌کردند.

وی تاکید کرد: نشانه سالم بودن برنج‌های تولید شده داخلی آزمایش‌ها و بررسی‌های متعدد دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی مازندران و گیلان بوده است که نشان می‌دهد برنج‌های ایرانی باقی‌مانده و آثار کود، سم، مواد شیمیایی و دارویی ندارد و از سلامت کامل برخوردار است.

دبیر انجمن برنج گفت: باید با متخلفان که تولیدکنندگان داخلی را بدنام می‌کنند برخورد کرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

علیزاده شایق افزود: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد از این به بعد همه محموله‌های برنج پیش از انجام آزمایش توسط کارشناسان شناسایی می‌شوند.

همچنین رضا فتوحی، رییس سازمان حفظ نباتات در این باره  گفت:‌ به استناد بررسی‌ها و آزمایشات متعدد روی نمونه‌های گرفته شده توسط سازمان حفظ نباتات و مراکزی مانند دانشگاه علوم پزشکی مازندران و گیلان، برنج تولید شده داخلی هیچ مشکلی از نظر بالا بودن میزان باقیمانده‌های شیمیایی، سموم و آفت‌کش‌ها ندارد./ایسنا

Share