دكتر نجفي در سخنراني خود به مناسبت روز دانشجو تاكيد كرد:

دانشجویان به تحقق ایران ۱۴۰۴ بیاندیشند+تصاویر

نماینده ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دانشجویان به تحقق ایران ۱۴۰۴ بیاندیشند افزود : من خود را موظف می دانم توسعه گیلان را با تفکرات دانشگاهی به پیش ببرم و فاصله مدیریت و برنامه ریزی ، صنعت ، کشاورزی و خدمات در استان باید با دانشگاه کم شود .
.

najafi-daneshjooبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در همایشی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد با بیان اینکه کلید توسعه علمی در دستان دانشگاهیان و آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد : بدون توسعه علمی سایر ابعاد توسعه همه جانبه امکان پذیر نخواهد بود .

دکتر نجفی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه  بدون توسعه علمی بنای هرجامعه کاریکاتورگونه خواهد بود افزود : برای اینکه بنایی در خور ایرانیان بسازیم ناگزیریم به توسعه کمی و کیفی دانشگاهها بپردازیم وباید  بنای مابرپایه ی دانایی باشد .

استاندار گیلان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای دانشجو بویژه شهدای ۱۶ آذر گفت : از واقعه ی ۱۶ آذر ۶۰ سال می گذرد اما امروز دانشجویان چند نسل بعداز آن واقعه با همان شور و هیجان و زیبایی بیشتر از آن اندیشه های مقاومت ، یاد می کنند .

وی با قدردانی از بیان نظرات نمایندگان تشکلهای دانشجویی گفت :چقدر زیبا است که با نظرات مختلف دغدغه مشترک در این اظهارات حفظ نظام جمهوری اسلامی ، استقلال و آزادی ایران است .

نماینده عالی دولت در گیلان توجه به دانشگاه را بسیار مهم دانست وگفت : حضرت امام دانشگاه را مبدا همه تحولات میدانستند و دغدغه های رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به اهمیت دادن به کرسیهای آزاد اندیشی در همین راستا است.

دکتر نجفی اظهار داشت : استان گیلان از استعداد و ظرفیت های بالا در بخش های مختلف برخوردار است که باید با بهره گیری از این توانمندی ها در جهت توسعه و پیشرفت استان تلاش نمائیم .

استاندار گیلان در ادامه سخنان خود وجود دریا ، بندر، جنگل ، نزدیکی به پایتخت ، داشتن افرادی توانمند ، نخبه و باهوش و با فرهنگ را از جمله مؤلفه های توسعه پایدار در بخش اقتصاد عنوان کرد و افزود : استان سرسبز گیلان با وجود داشتن این مؤلفه ها ولی متأسفانه از این ظرفیت ها و امکانات کمتر بهره گرفته است که باید همگی دست به دست هم دهیم و با تلاش و کوشش مضاعف در جهت جبران عقب ماندگی ها تلاش نمائیم .

دکتر نجفی با بیان اینکه دغدغه ی ایران مستقل و آزاد دغدغه ی مشترک همه ی فرزندان این مرز بوم از میرزاکوچک تا دانشجویان امروز گیلانی است گفت : توسعه ی گیلان جزئی از توسعه ی ایران اسلامی است و همه ی باید در جهت پیشرفت کشورمان تلاش کنیم .

نماینده ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دانشجویان به تحقق ایران ۱۴۰۴ بیاندیشند افزود : من خود را موظف می دانم توسعه گیلان را با تفکرات دانشگاهی به پیش ببرم و فاصله مدیریت و برنامه ریزی ، صنعت ، کشاورزی و خدمات در استان باید با دانشگاه کم شود .

دکتر نجفی افزود : امیدواریم در دولت تدبیر و امید باتوجه به روحیه امیدواری که در کشور ایجاد گردیده به سند توسعه چشم انداز ۱۴۰۴ که ایران عزیزمان به عنوان کشور برتر در منطقه تعریف گردیده با بهره گیری از فرصت ها و جبران عقب ماندگی ها دست یابیم .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تأثیرات دانشگاهها در بخش کمی و کیفی باید بیش از پیش افزایش یابد افزود : ما به گیلان به عنوان قطب علمی و آموزشی می اندیشم .

وی وجود مردمانی با هوش ، با فرهنگ ، فریخته و نخبه را از مزیت های استان گیلان دانست و افزود : وجود مواهب طبیعی و خدادادی ، نزدیکی به پایتخت و همچنین نزدیکی با کشورهایی که نیازمند علم و فناوری می باشند از جمله فرصت ها و مزیت ها برای استان بشمار می رود که باید با بهره گیری از این ظرفیت ها در جهت پیشرفت استان تلاش نمائیم .

وی برقراری ارتباط کریدور شمال و جنوب و تکمیل راه آهن و بزرگراه رشت – قزوین را از جمله اولویت های استان برشمرد و افزود : لازمه توسعه پایدار فراهم نمودن امکانات اولیه توسعه است .

استاندار گیلان پیشنهاد داد تاکمیته کارشناسی در گیلان تشکیل منطقه ویژه آزاد علمی را بررسی کنند و افزود : باید با راه اندازی این منطقه امکانات و زمینه مناسب را جهت برقراری ارتباط با دنیای علم فراهم کنیم .

دکتر نجفی همچنین تشکیل شرکت های دانش بنیان را یکی از زمینه های توسعه و ایجاد اشتغال در گیلان دانست و گفت : در بسیاری از کشورها در آمد این شرکت ها بالاتر از درآمد های نفتی است و ضروری است که از این شرکت ها در جهت سرمایه گذاری در فناوریهای جدید حمایت شود بویژه اینکه گیلان استعدادهای این کار را دارد .

در ادامه این مراسم کبری مهرورز مدیرکل سیاسی و انتخابات و دبیر کمیسیون دانشجویی شورای تأمین استان ، دانشیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت  و نمایندگان تشکل های دانشجویی مطالبی را در خصوص روز دانشجو ایراد نمودند .

گفتنی است :  در پایان این همایش که با همت دبیرخانه کمیسیون دانشجویی استانداری برگزار گردید از چند تن از دانشجویان نخبه و فعالان دانشجویی با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد .
najafi-taghnajafi-tagh1 najafi-tagh2

Share