دادستان کل خبر داد: ۱۶آذر، جلسه دوم دادگاه احمدی‌نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: دادگاه دوم محمود احمدی‌نژاد ۱۶ آذر برگزار می‌شود.  غلامحسین محسنی‌اژه ای در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: عدم حضور احمدی نژاد در دادگاه آیا باعث می‌شود که وی بازداشت شود؟، گفت: در رابطه با این پرونده باید بگویم در برخی رسانه‌ها […]

ejeبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: دادگاه دوم محمود احمدی‌نژاد ۱۶ آذر برگزار می‌شود.

 غلامحسین محسنی‌اژه ای در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: عدم حضور احمدی نژاد در دادگاه آیا باعث می‌شود که وی بازداشت شود؟، گفت: در رابطه با این پرونده باید بگویم در برخی رسانه‌ها گفته شده که چرا به این پرونده اینقدر سریع رسیدگی کردید، اما روند رسیدگی به این پرونده سریع نبوده است؛ چرا که با توجه به شکایت مجلس و شاکیان خصوصی این زمان رسیدگی سریع نبوده است.

به گفته او قانون آیین دادرسی، رسیدگی به اتهام مقامات مسئول از نحوه رسیدگی به دیگر افراد متفاوت است: پرونده‌ای برای رسیدگی به دادگاه می‌رود،‌ پرونده‌ای به دیوان عالی، پرونده دیگری به دادسرا و پرونده دیگری به دادگستری می‌رود. اگر جرایم جزء جرایم عادی باشد به دادگستری یا دادگاه می‌رود.

دادستان کل کشور گفت: همچنین در‌ قانون آیین دادرسی کیفری پیش‌بینی شده است که اگر فردی به دادگاه احضار شد و حضور نیافت در این راستا دادگاه می‌تواند چه اقداماتی انجام دهد. در اینجا باید گفت که اگر فرد احضار شده به دادگاه نیامد و قاضی مطلع بود که دلیل عدم حضورش موجه است، در اینجا یک تکلیف دارد و در موارد دیگر ممکن است متهم در دادگاه حاضر نشود و اعلام نکند که به چه دلیل حضور نیافته و در اینجا قاضی با علم خود می‌گوید عدم حضورش غیرموجه بوده و در اینجا تکلیف دیگری دارد.

اژه ای گفت: در حال حاضر در مورد پرونده آقای احمدی‌نژاد خودشان در دادگاه حاضر نشدند و وکیل وی به دادگاه مراجعه نکرده است؛ لذا قاضی نمی‌داند عذرش موجه است یا خیر؛ بنابراین وی را دوباره در تاریخ ۱۶ آذر ماه به دادگاه احضار کرده‌ است. در قانون آیین دادرسی کیفری پیش‌بینی شده مواردی که دادگاه تشخیص دهد که متهم نیامده است و لایحه هم داده نشده است دادگاه می‌تواند غیابی محاکمه کند و حکم دهد./خبرآنلاین

Share