قابل توجه شهردار تازه نفس کلانشهر رشت:

خیابانی در رشت که تمام راههای دسترسی به آن عبور ممنوع است!!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،حال مسئولین ذیربط پاسخ دهند فلسفه وجود این خیابان دو طرفه علی رغم محدودیتها از کوچه اقتصاد به سعدی،تقاطع معلم –سعدی به شهرداری و شهرداری به سهیل دبیری چیست؟؟؟؟؟!!!!!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ساعت ۲۴ هشتم مرداد ماه ۱۳۹۱ بود که شهرداری رشت در یک اقدام غافل گیرانه نسبت به بستن یکی از قدیمی ترین خیابانها واقع در هسته مرکزی این شهر «علم الهدی»کرد  تا عملیات احداث اولین پیاده راه سازی این تازه کلانشهر آغاز شود.این شروع داستان  خیابان بود……
به گزارش خبرنگار دیار میرزا،بستن این شریان اصلی از ساعت ۲۴ هشتم مرداد ماه ۱۳۹۱ سبب شد که بار ترافیکی سنگینی در اطراف میدان سبزه میدان به دلیل انتقال ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس شرکت واحد از خیابان اعلم الهدی به این نقطه به وجود بیایید.
از سویی دیگر شهروندان در حال تردد از این مسیر و با مشاهده دو بنر نصب شده بزرگ در ابتدای میدان سبزه میدان به اعلم الهدی و میدان شهرداری به سبزه میدان این سوال را از یک دیگر می پرسیدند که آیا این خیابان برای همیشه بسته خواهد شد یا نه؟rasht
این درحالی است که مسیر دسترسی خیابان سعدی بعد از تقاطع معلم به میدان شهرداری با نصب تابلوی عبور ممنوع به استثنای خودروهای امدادی و تاکسی بسته شده است  و رانندگان ماشین های شخصی  مجبور هستند برای رسیدن به هسته مرکزی شهر با رفتن به خیابانهای تختی وشریعتی و یامعلم به بیستون واز طریق کوچه‌های سبزه میدان خود را به خیابان امام و شهرداری (میدان شهدای ذهاب) برسانند.
اگر رانندگان خودروهای غیر مجاز بخواهند از مسیر سعدی تقاطع معلم به شهرداری رشت عبور کنند در نقطه پایانی که میدان شهدای ذهاب یا شهرداری خواهد بود توسط مامورین پلیس راهور جریمه خواهند شد.
انتقال ایستگاههای تاکسی و اتوبوس عمومی شهری به دور تادور میدان سبزه میدان هم بر بار ترافیکی این نقطه از رشت  افزود و قول معروف  گل بود  به سبزه نیز آراسته شد و مردم باید ساعات بیشتری را در ترافیک سنگین موجود سپری کنند
با بروز انتقادات برخی از شهروندان کلانشهر تازه نفس ولی رنجور رشت به بسته شدن  خیابان علم الهدی ،مسئولان ذیربط استان گیلان ،شهرستان و شهر رشت از جمله پلیس راهنمایی و راهنمایی و شهرداری تصمیم بر این گرفتند نسبت به دو طرفه کردن خیابان سهیل دبیری که تا پیش از آن فقط خودروهای  امدادی  حق عبور از استادسرا به سمت خیابان سعدی را داشتند را بازگشایی نمایند.
اما به تازگی شهروندان رشتی و  با پدیده ای جدید در خیابان سعدی رشت مواجه شده اند که  موجب  تعجب  اهالی آن منطقه  شده است !!!!
خودروهای عبوری همچون گذشته نمی توانند  از کوچه اقتصاد(حدفاصل باشگاه ورزشی مجتمع دخانیات گیلان و خط ماشین) منتهی به خیابان سعدی تقاطع دبستان ارامنه رشت به دلیل نصب تابلوی عبور ممنوع  عبورکنند.

حال جدیدا یک ممنوعیت دیگر هم اضافه شد !!!!
به گزارش دیارمیرزا، تابلوی گردش به چپ ممنوع از سوی دست اندرکاران زحمت کش پلیس راهور گیلان و شهرداری رشت که از اعضای اصلی کارگروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت نصب شده و خودروها نمی توانند وارد خیابان دو طرفه سهیل دبیری شوند،حال مسئولین ذیربط پاسخ دهند فلسفه وجود این خیابان دو طرفه علی رغم محدودیتها از کوچه اقتصاد به سعدی،تقاطع معلم –سعدی به شهرداری و شهرداری به سهیل دبیری چیست؟؟؟؟؟!!!!!

خلیل اخوان اصغری

Share