عادت‌های روسای جمهور ایران در مواقع ناراحتی و خوشحالی

خنده‌های همیشگی روحانی و خاتمی، تسبیح‌گردانی آیت‌الله هاشمی و احمدی‌نژاد با نشان دادن علامت پیروزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسیاری از سیاستمدارن ایرانی به ویژه روسای جمهور دارای عادت‌های فراوانی هستند. که ما به بررسی بعضی از عادت های آنان پرداختیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این صد و چند روزی که از دولت روحانی سپری می‌شود، در کنار تمام فعالیت‌های خوب و بد دولت یازدهم ، چیزی که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است ، خنده‌های رئیس جمهور ایران است. حسن روحانی طی این چهارماه در تمام کنفرانس‌های خبری ، سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس و مردم ، در دیدار با دانشجویان و در گفت‌وگوهای تلویزیونی همیشه و همیشه با چهره خندان روبروی مخاطبان خود ایستاده است.

خنده‌های رئیس جمهور طرفداران فراوانی بین مردم ایران دارد. بسیاری روحانی را رئیس جمهور خندان ایران می‌دانند. یکی دیگر از کارهایی که روحانی زیاد انجام می‌دهد و تقریبا برای او عادت شده است ، تنظیم عبا توسط دو دوست بر دوش خود است . نگاه کردن با دقت به سخنرانی و رفتار روحانی می‌توانید این دو ویژگی روحانی و عادت او  را به خوبی مشاهده کنید .
Rohani 1 Rohani

روحانی تنها رئیس جمهوری از ایران نیست، که عادت‌های رفتاری خاص خود را دارد بلکه هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد نیز ویژگی‌های رفتاری مخصوص به خود را دارند که برخی از آنان در جامعه ایران نهادینه شده است.
هاشمی رفسنجانی، چهارمین رئیس جمهور ایران که بعد از ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی راهی قوه مجریه شد همیشه از همان روزهای اول انقلاب یک تسبیح و یک انگشتر را با خود همراه داشت. او در تمام سخنرانی‌های خود همیشه یک تسبیح شاه مقصود را دست به دست می‌کند و دست راست و انگشت کوچک او نیز میزیان انگشتر حرز است.
hashmi 1

hashemi

دیگر  عادت  رفتاری رئیس جمهور پیشین ایران، نشستن‌های ویژه او بر صندلی است. هاشمی رفسنجانی به ویژه در زمان ریاست جمهوری و دیدارهای دیپلماتیک، در هنگان نشستن یک پای خود را کمی از روی زمین بلند می‌کرد و در همین حالت کف کفش ‌های هاشمی مشخص می‌شد. بسیار از مشاوران آیت‌الله به او بارها و بارها در مورد تذکر داده بودند، که موجب آن شد، که دیگر در عکس‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کمتر شاهد چنین رفتاری باشیم.

hashemi 2

hashemi 3

خاتمی رئیس دولت اصلاحان نیز عادت‌های رفتاری خاص خود را دارد. او که به سید خندان معروف است از جمله سیاستمداران ایرانی است که خنده جز در مواقعی از لبان او پاک نمی‌شود و در این زمینه شباهت فراوانی به رئیس جمهور روحانی دارد.
khatami

پنجمین رئیس جمهور ایران،عادت خاص دیگری نیز دارد و آنهم استفاده بی شمار از دستان است. در بسیاری از عکس‌ها خاتمی را با دستی بر صورت و یا دست‌های گره کرده مشاهده می‌کنید. یکی دیگر از کارهایی که خاتمی به ویژه در سخنرانی‌های خود انجام می‌داد، حرکت دادن عمامه بود. این حرکت بیشتر در حالتی اتفاق می‌افتاد که خاتمی با هیجان و عصبانیت سخنرانی می‌کرد.

khatami 1

 

khatami 2

احمدی نژاد، دیگر رئیس جمهور ایران نیز ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشت، عادت‌های که او را به انسانی منحصر به فرد تبدیل کرد. اولین ویژگی، نوع ادبیات و سخن گفتن رئیس جمهور پیشین ایران است. تاخیر در کلام و ادبیات سوالی بارزترین این ادبیات ها بود.

دست بلند کردن و نشان دادن عدد پیروزی دیگر حکرت محبوب احمدی نژاد بود که در میان مردم به ویژه مخاطبان غیر ایرانی، احمدی نژاد از محبوبیت فراوانی برخور دار بود. حرکت عضلات صورت در هنگام گفت‌وگوهای رسانه‌ای و یا در جلسات دولت از تیک‌های معروف رئیس جمهور پیشین ایران است.

خنده‌های عصبی شهردار سابق تهران، و حرکت مداوم دست‌ها و به هم مالیدن آنان در مناظره‌های انتخاباتی و کنفرانس‌های خبری که بیانگر نارضایتی رئیس جمهور پیشین از شرایط بود،  دیگر عادت‌های احمدی نژاد بود که در اهالی رسانه ماندگار شد.

ahmadinejad

ahmadi nejad

بسیاری دیگر از سیاستمدارن ایرانی نیز، دارای تیک‌های بسیاری هستند و با کمی دقت در تصاویر و سخنرانی‌های آنان می‌توانید به این ویژگی‌های پی ببرید. /نامه نیوز

Share