به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

حیرت معاون روحانی از جرات مدیران احمدی نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کشف اقدامات عجیب و غریب مدیران دولت دهم در بهره برداری از بیت المال موجب شوکه شدن و حیرت معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آینده،دکتر محمدعلی نجفی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دیدار چندی پیش خود با اهالی فرهنگ، حیرت خود را از شیوه های چپاول بیت المال در دولت گذشته ابراز داشته است.
th (1)
دکتر نجفی گفته است، بنابر بررسی های انجام شده اکثر مراکز درآمدزای دولتی از قبیل اماکن توریستی، رستورانها و سایر مراکز ورزشی و فرهنگی، در قراردادهایی عجیب و غریب به بخش خصوصی اجاره داده شده اند.
نکته نخست این قراردادها، رقم ها پایین تر از میزان کارشناسی برای اجاره بهاست که در واقع رانت هنگفتی را وارد جیب مرتبطین با مقامات دولت گذشته می کند، اما مساله عجیب تر این است که در بسیاری از این قراردادها ذکر شده ، اجاره بها به جای حساب های دولتی، به حساب های شخصی مدیران دولت قبل واریز می شود.
اکنون اجاره کنندگان مدعی هستند قراردادهایی قانونی بسته و اجاره را پرداخت کرده اند، اما به جهت شخصی بودن حساب های مذکور، معلوم نیست چه بر سر مبالغ هنگفت ناشی از این قراردادها رفته است.
ظاهرا مسایلی نظیر تعیین هیات امنا از اعضای حلقه های نزدیک به احمدی نژاد توجیهی برای خارج کردن این پول از حساب های دولتی و عدم نظارت بر هزینه کردن آن شده است و مشخص نیست چه میزان از این پول صرف فعالیتهای سیاسی و جناحی شده، چه مقدار به جیب این مدیران سرازیر شده و چه اندازه نیز در حساب باقی مانده یا صرف هزینه های دولت قبل شده است.
ظاهرا تحصیلات دکترای ریاضیات نجفی در دانشگاه ام آی تی نیز برای محاسبه و فهم چگونگی حیف و میل بیت المال توسط مدیران پرجرات دولت گذشته کافی نبوده است و باید سالها وقت دستگاه های نظارتی صرف ردگیری و محاسبه میزان برداشت شده از بیت المال توسط این گروه گردد.
Share