جانشین رئیس برکنار شده دانشگاه تهران را بشناسید + عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمد رحیمیان در سال ۱۳۳۱ در شهرضا به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۵۶ به اخذ درجه فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران نائل آمد. پس از آن به کشور فرانسه عزیمت کرد. در سال ۱۳۵۷ موفق به اخذ درجه DEA از مدرسه پل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمد رحیمیان در سال ۱۳۳۱ در شهرضا به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۵۶ به اخذ درجه فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران نائل آمد. پس از آن به کشور فرانسه عزیمت کرد. در سال ۱۳۵۷ موفق به اخذ درجه DEA از مدرسه پل و راه فرانسه شد و در سال ۱۳۶۰ درجه دکتری خود را در مهندسی راه و ساختمان با گرایش مکانیک ساختمان از مدرسه پل و راه فرانسه دریافت کرد.

download

او هم‌اکنون عضو هیئت علمی و استاد دانشکده فنی تهران است.

از سوابق اجرایی دکتر رحیمیان در دانشگاه تهران می‌توان به ریاست دانشگاه، ریاست دانشکده فنی، معاونت پژوهشی دانشگاه و مدیری گروه مهندسی عمران اشاره کرد.

وی هم‌اکنون معاون پژوهشی دانشگاه تهران است.

پیرامون فعالیت‌های آموزشی رحیمیان می‌توان گفت وی پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۶۴ به دانشگاه تهران وارد شد و در دانشکده فنی تدریس را آغاز کرد. وی تاکنون دروسی همچون تحلیل سازه‌ها (۱) و (۲)، محاسبات ماتریس ساختمان‌ها و تئوری ارتجاعی را تدریس کرده است.

به گزارش روز نو، دکتر رحیمیان ۵ کتاب با همکاری دیگران تألیف و ترجمه کرده است. همچنین مسئولیت هدایت بیش از ۲۰ پایان‌نامه دانشجویی را به عهده داشته و دارد. وی تاکنون ۲۴ مقاله و گزارش علمی در نشریات خارجی و داخلی ارائه داده است.

Share