استاد دانشگاه واشنگتن در جلسه شورای شهر رشت :

تکنولوژی روسازی آسفالت در رشت استفاده شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کامران مستشارنعمتی عصر امروز در دیدار با اعضای شورای این شهر، با تاکید بر استفاده از تکنولوژی جدید و به روز در ایران، اظهار کرد: اکنون در دنیا تکنولوژی نوسازی بسیار پیشرفت کرده که در ایران کمتر مشاهده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کامران مستشارنعمتی عصر امروز در دیدار با اعضای شورای این شهر، با تاکید بر استفاده از تکنولوژی جدید و به روز در ایران، اظهار کرد: اکنون در دنیا تکنولوژی نوسازی بسیار پیشرفت کرده که در ایران کمتر مشاهده است.

kamran

وی با بیان اینکه مسئه بکار گیری بتن برای تقاطع‌ها خیلی مهم است، افزود: نوع سیمان در بتن‌سازی فرمول و راهکار خاصی دارد که در بعد استقامت و مقاومت بسیار اهمیت دارد.

استاد دانشگاه واشنگتن با تأکید بر استفاده از دانش روز برای توسعه شهری، گفت: با توجه به سطح آب‌های زیر زمینی در رشت می‌توانید با استفاده از «انجماد زمینی» در پروژه‌های زیرزمینی محیط اطراف را منجمد کنید، به نحوی که آب به دیوار نفوذ نمی‌کند و شما یک دیوار یخی ایجاد می‌کنید که این سیستم بسیار  مستحکم است.

مستشارنعمتی درباره بکارگیری مترو در شهر رشت، خاطرنشان کرد: این شهر با توجه به جمعیت و سطح بالای آب‌های زیرزمینی  به مترو نیاز ندارد و می‌توان با استفاده از سایر روش‌های حمل و نقل این مشکل را برطرف کرد.

وی درباره راه‌حلی برای ورد ریشه درختان به فاضلاب سنتی رشت، تصریح کرد: امروز در دنیا به زبان ساده برای کنترل ریشه درختان با استفاده از تکنولوژی مانعی برای ریشه درختان ایجاد می‌کنند به تاسیسات و زیربنای ساختمانی نفوذ نکند، با این عمل ریشه درختان را در مسیری که خودشان مد نظر دارند جهت‌دهی می‌کنند.

استاد دانشگاه واشنگتن افزود: با این کار تاسیسات زیرزمینی، لوله‌های فاضلاب و ساختمان‌ها از نفوذ ریشه درختان در امان است.

مستشارنعمتی درباره حل معضل آبگرفتگی شهر رشت، تصریح کرد: باید شبکه روان آب سطحی و فاضلاب شهر رشت از هم جدا شود و ایجاد مخازن زیرزمینی وقتی باران می‌آید یک تغییر را ایجاد کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های کشور ژاپن و آمریکا در امر کنترل پسماندها، خاطرنشان کرد: در دنیا تفکیک زباله از مبدا بسیار جدی انجام می‌شود و مردم موظف‌اند این امر را رعایت کنند در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

استاد دانشگاه واشنگتن گفت: در گیلان اگر زمین مناسب وجود دارد می‌توان با استفاده از دفع بهداشتی زباله این کار را انجام داد و مردم را ملزم به رعایت اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله کرد.

مستشارنعمتی با تأکید بر نبود کنترل کیفیت در تولید بتن در کشور، گفت: بتنی تولیدی در ایران از نظر متریال و هم اجرایی کنترل خوبی ندارد بیتن باید برای صد سال دوام داشته باشد نه برای پنج سال باید مقاومت آن را بیشتر کرد که تنها به دلیل نبود کنترل کیفیت است وگرنه در کشور پروژه‌های خوبی انجام شد که باید تداوم داشته باشد.

وی درباره مشکلات حفاری در شهر رشت، خاطرنشان کرد: باید با تکنولوژی روز دنیا پیش برویم و اداراتی که مسئول کنده‌کاری خیابان‌ها هستند یا با هم هماهنگ شوند و یا از تکنولوژی روز استفاده کنند تا کمتر شهر با معضل کنده‌کاری روبرو شود./تسنیم

Share