جعفرزاده در مخالفت با طرح تقسیم مساوی بودجه عمرانی:

تقسیم مساوی ۳۱ هزار میلیارد تومان بین استان ها ظالمانه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تقسیم مساوی بودجه عمرانی بین استان های کشور غیرکارشناسی است و نمایندگان به آن رای نخواهند داد.

jafarzadeh3-300x180به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تقسیم مساوی بودجه عمرانی بین استان های کشور غیرکارشناسی است و نمایندگان به آن رای نخواهند داد.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اینکه طرح پیشنهادی برخی نمایندگان مبنی بر تقسیم مساوی ۳۱ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی کشور بین استان های مختلف ظالمانه ترین و راحت ترین کار برای حل مسئله است گفت: این کار اشتباه محض است، باید مشخص کرد که تکلیف پروژه های بین استانی که چند استان از آنها منتفع می شوند چیست.
وی با اشاره به تقسیم پروژه های عمرانی به سه دسته از سوی دولت افزود: دولت پروژه هایی را به صفر تا ۲۰ درصد، ۲۰ تا ۸۰ درصد و ۸۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت، تقسیم کرد و بر اساس این تقسیم بندی، به پروژه های بین ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت کرده، برای ارتقاء، اعتبار لازم تخصیص پیدا می کند، برای پروژه های صفر تا ۲۰ درصد تا اندازه ای که متضرر نشوند و برای پروژه های ۸۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت کرده بنای تخصیص اعتبار برای اتمام آن دارد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید مریضی را به خوبی شناسایی کنیم تا نسخه درست و مناسبی برای آن پیچیده شود گفت: با این تصمیم اگر در یک شهرستان بیمارستانی وجود نداشته باشد و تنها پروژه بیمارستانی آن فقط ۱۵ درصد پیشرفت کار داشته باشد به آن اعتباری تخصیص داده نخواهد شد و آن پروژه همانطور که بوده باقی خواهد ماند.
نماینده مردم رشت با اشاره به راهکار مناسب این مشکل ادامه داد: برای حل مسئله  باید به پروژه های کمتر پیشرفت یافته در مناطق محروم ضرایب ترکیبی مانند محرومیت در منطقه، میزان اثربخشی در تولید، درصد اشتغال زایی و فقدان امکانات را اعمال کنیم تا تمام پروژه به یک اندازه ارتقاء پیشرفت و تخصیص اعتبار داشته باشند.
جعفرزاده گفت: بنده و آقای توکلی با نماینده پیشنهاد دهنده طرح صحبت کرده و ایرادات موجود در آن را مطرح کردیم، این طرح باعث می شود پروژه های که پیشرفت داشتند باز هم ارتقاء پیدا کنند و پروژه هایی که پیشرفت زیادی نداشتند در همان حد باقی بمانند.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی یک پروژه مبنای تخصیص اعتبار نیست افزود: این طرح به لحاظ کارشناسی نباید رای بیاورد و بدون شک نمایندگان به آن رای نخواهند داد.
عضو کمیسیون برنامه  و بودجه خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۰ تا کنون این اولین سالی است که بودجه به موقع ارائه شده و همزمان با آغاز سال جدید دستگاه ها تکلیف خود را می دانند، در چنین شرایطی نمایندگان همکاری کنند تا لایحه بودجه تصویب شده و نسبت به اشکالات با اغماض رسیدگی شود.
  تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اعتراض به بودجه عمرانی تخصیص داده شده به مناطق مختلف کشور در حال طراحی طرحی اصلاحی برای بودجه سال ۹۳ هستند که بر اساس این پیشنهاد، از ۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی در بودجه، ۳۱ هزار میلیارد تومان آن به طور مساوی میان استان‌ها تقسیم و مابقی برای هزینه در طرح‌های اولویت‌دار در اختیار دولت قرار می‌گیرد./مهر

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share