تقدیر از دو قهرمان ورزشی حامی محیط زیست در بندرانزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از ” انزلی کلاب ” در مراسمی که به منظور تقدیر و دیدار با حاملان نماد حفاظت محیط زیست دریای خزر در سالن اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی برگزار شد . از حاملان نماد حفاظت محیط ، با اهدای لوح تقدیر توسط شورای اسلامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از ” انزلی کلاب ” در مراسمی که به منظور تقدیر و دیدار با حاملان نماد حفاظت محیط زیست دریای خزر در سالن اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی برگزار شد . از حاملان نماد حفاظت محیط ، با اهدای لوح تقدیر توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری تقدیر شد .

الهام سادات اصغری رکورد دار شنا و دانیال توحیدی قهرمان قایقرانی در قالب برنامه ی حمل نماد پایداری محیط زیست کاسپین ، در حمایت از فوک خزر و به منظور تاکید بر لزوم بهبود وضعیت زیستی این پستاندار به عنوان نماد این دریاچه ، اقدام به شنا و پا رو زدن کردند .

لازم به ذکر است ، حر منصوری، دیده بان میانکاله و فعال محیط زیستی ، مدیریت برنامه ی حمل نماد پایداری محیط زیست کاسپین را بر عهده دارد و امیر شیرازی دامپزشک حیات وحش به عنوان مسئول آموزش و اداره ی کارگاه ، تیم را همراهی می کند .

حر منصوری به منظور حمایت از این حرکت نمادین و با برقراری ارتباط با سازمان محیط زیست کشور و توجه ویژه رییس این سازمان ، مدیریت برنامه ی مذکور را بر عهده گرفت.

امیر شیرازی نیز دامپزشک و عضو هیئت علمی  گروهی غیردولتی زیر نظر مرکز هلندی SRRC فعال در امداد و نجات فک خزری و نماینده ی این گروه در ایران است.

شیرازی با علاقه برای معالجه ی فوک‌ها و برای آموزش صیادان و جامعه ی محلی اقدام می‌کند.

در ابتدای این حرکت ، اصغری ۱۰ کیلومتر از ساحل جنوبی دریای کاسپین در میانکاله را شنا کرد تا آغازگر این برنامه باشد و در ادامه توحیدی تا پایان مسیر کرانه ی جنوبی دریای خزر در ایران را پارو می زند .
anzali-taghdir1

گفتنی است در پایان این سفر ، نماد حمایت فک خزری به قهرمانی از کشور آذربایجان تحویل داده می شود تا پس از عبور از کشورهای روسیه، قزاقستان ، ترکمنستان و ایران ، در نهایت به نشانه ی عزم جدی حفاظتی کشورهای حوزه ی دریای کاسپین به دبیرخانه ی کنوانسیون تهران (کنوانسیون حفاظت محیط زیست کاسپین) برده شود.

نشست هم اندیشی بین NGO های فعال محیط زیستی گیلان از دیگر بخش های این مراسم بود .

شایان ذکر است در این مراسم فرماندار ، شهردار انزلی ، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی ، رییس اداره ی حفاظت محیط زیست ، نمایندگان اداره ی ورزش و جوانان ، اعضای انجمن توسعه ی بندرانزلی ، NGO های فعال محیط زیستی گیلان ، جمعی از ورزشکاران و خبرنگاران حضور داشتند .
anzali-fok

Share