کوچکی نژاد مطرح کرد:

بودجه ۹۳ آموزش‌ و پرورش در اصل کاهش یافته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ بودجه جاری آموزش‌وپرورش با افزایش همراه است و به رقمی معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده است البته بودجه عمرانی،‌ پرورشی و تجهیز هنرستان‌ها کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛جبار کوچکی نژاد در رابطه با بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در لایحه سال ۹۳ اظهار داشت: بودجه جاری آموزش و پرورش در سال گذشته حدود ۱۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده است یعنی با افزایش تقریبا یک میلیاردی بودجه در این بخش مواجه بودیم البته بودجه جاری مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد است.

45030_thum

** حذف ردیف بودجه سرانه واحدهای آموزشی
وی افزود: در بودجه سال گذشته ردیفی را تحت عنوان سرانه واحدهای آموزشی داشتیم که این ردیف در بودجه امسال حذف شده است و باتوجه به این‌که مدیران مدارس گلایه دارند که حدود ۲ سال به آن‌ها سرانه‌ای پرداخت نمی‌شود باید به این موضوع توجه داشت چرا که هم‌اکنون مدارس در تأمین هزینه‌های جاری از جمله هزینه آب و برق خود ناتوان هستند.
** کاهش اعتبار تخریب و نوسازی مدارس فرسوده
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این‌که بودجه عمرانی که مربوط به تخریب و بازسازی مدارس فرسوده می‌شود در سال گذشته ۷۳۰ میلیارد تومان بود، گفت: این اعتبار در بودجه سال ۹۳ کاهش یافته و معادل با ۵۶۰ میلیارد تومان است.
** کاهش بودجه پرورشی
کوچکی‌نژاد افزود:‌ بودجه سازمان دانش آموزی سال گذشته ۸ میلیارد تومان بود که امسال به ۴ میلیارد تومان رسید همچنین بودجه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی و بسیج دانش‌آموزی نیز کاهش یافته است همچنین در بخش پرورشی نیز با کاهش ۲۰ درصدی بودجه مواجه بودیم.
** کاهش بودجه تجهیز هنرستان‌ها و حذف سهم پرداختی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان
وی با اشاره به کاهش بودجه تجهیز هنرستان‌ها در مقایسه با سال گذشته گفت: سهم دولت که به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت می شد نیز در بودجه امسال حذف شده است همچنین بودجه سازمان مدارس غیردولتی نیز با کاهش حدود ۲۰ درصدی مواجه است.
به گزارش تسنیم،نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: سال گذشته برای اجرای سند تحول بنیادین اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی لحاظ شده بود که در لایحه بودجه سال ۹۳ این اعتبار معادل ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

منبع:خبرگزاری خانه ملت

Share