دیدار مسرور با معاو استانهای میراث فرهنگی

برنامه های جدید منطقه آزاد برای صنایع دستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تشریح کردبرنامه های جدیدی برای فعال سازی صنایع دستی منطقه ازاد دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس و استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه یکی از اولویتهای راهبردی منطقه در حوزه اشتغالزایی تجاری سازی صنایع دستی فعال در روستاهای منطقه است اظهار داشت: با اجرای طرح های زودبازده در حوزه صنایع دستی علاوه بر حمایت از صنایع دستی بومی منطقه و استان، گام بلندی در کمک به اقتصاد روستاهای منطقه برداشته می شود .MIRAS

رضا مسرور در خصوص برنامه های جدید سازمان برای فعال سازی صنایع دستی منطقه  افزود:. در این راستا اخیرا اقدامات جدیدی از سوی سازمان در حال انجام است که امیدواریم با استقبال روستاییان تاثیرات مناسبی در این حوزه را شاهد باشیم

اسدا… درویش امیری معاون حقوقی امور مجلس و استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه با عنایت به مزایا و معافیتهای قانونی، منطقه آزادانزلی می تواند در صنعت گردشگری گیلان و کشور نقش موثری داشته باشد، افزود: این منطقه می تواند از توانمندیهای متعدد فرهنگی- اقتصادی صنایع دستی برای توسعه همکاریهای منطقه ای و بین المللی کشور بهره برداری نماید.

وی بااعلام اینکه دو سازمان می توانند همکاریهای مشترکی در حوزه صنایع دستی و گردشگری داشته باشند تصریح نمود: وجود برنامه های سازمان  برای ایجاد درآمد از تولید محصولات صنایع دستی از سوی روستاییان منطقه قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: باتوجه به قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی در استان گیلان به عنوان یکی از قطبهای مهم گردشگری کشور،
این منطقه می تواند از طریق ساخت مجموعه های اقامتی گردشگری، زمینه های ماندگاری گردشگر ورودی به استان را در منطقه فراهم نماید.

گفتنی است دراین جلسه رضا علیزاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اصغر امانی رئیس اتاق بازرگانی اسکاندیناوی ایران و جمعی از مدیران و مشاورین سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.

Share