معاون گیلانی وزیر راه :

برای کنترل ۱۰ هزار کیلومتر راه گیلان ، بیش از ۱۵ باب راهدارخانه احداث شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون وزیر راه و شهرسازی از استقرار ۱۱ هزار راهدار در قالب یک‌هزار و ۱۶۸ گروه راهداری با ۷ هزار و ۴۲۸ دستگاه ماشین‌آلات در طول راه‌ها و جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدجعفر علیزاده امروز با اشاره به فرا رسیدن روز راهداری اظهار کرد: با فرمان امام (ره) و اقدام جهادگونه رانندگان حمل و نقل کالا و تخلیه بنادر و رسیدن کالا به دست مردم هر سال به همین مناسبت هفته متصل به ۲۶ آذر هفته حمل و نقل نامگذاری شده است.

alizadeh

*اول دی آغاز عملیات سنگین نگهداری راه‌های کشور

وی افزود: اول دی ماه نیز آغاز عملیات سنگین نگهداری راه‌ها در کشور است که مراسم‌هایی در این راستا برگزار و از خدمات قشر عظیم راهداری تجلیل می‌شود.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه کشور را وجود راه‌ها دانست.

وی ادامه داد: وجود شبکه عظیم راه‌ها یکی از نمادهای اساسی حمل و نقل است که باید سه ویژگی داشته باشد.

علیزاده ایمنی، سرعت مناسب و ارزان بودن را از ویژگی‌های مهم حمل و نقل در راه‌ها ذکر کرد و گفت: این بستر را افرادی مهیا می‌کنند که در نگهداری راه‌های کشور نقش بسیار مهمی دارند.

وی با تصریح بر اینکه در ایام زمستان گردنه‌ها و محورهای برفگیر اهمیت حیاتی دارند، تصریح کرد: در کشور گردنه‌هایی به طول آنها ۱۰ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است و راهدارها باید ضمن حراست از این راه‌ها باید خدمات ویژه‌ای به مردم دهند.

*فعالیت ۷۶ گشت راهداری گیلان در طرح زمستانی

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه گیلان ۱۰ هزار و ۷۲۰ کیلومتر راه دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ باب راهدارخانه برای حفاظت از این راه‌ها در گیلان احداث شده است.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی گیلان ۴۶ گروه برفروبی با حدود ۲۶۹دستگاه ماشین‌آلات را در راهدارخانه‌های استان تجهیز کرده تا در زمستان از گردنه‌های برفگیر حفاظت کند.

علیزاده تجهیز ۷۴ گشت راهداری را از دیگر امکانات پیش‌بینی شده برای راهداری گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه باز نگه‌داشتن راه‌ها در زمستان حساسیت ویژه‌ای دارد، گفت: بسیاری از راهدارها در این عملیات حتی جان خود را از دست می‌دهند و در ۲۶ آذر یکی از راهداران کشور در آذربایجان غربی در این عملیات جان خود را از دست داد.

*استقرار ۱۱ راهدار در جاده‌های کشور/ وجود ۵۰۲ گردنه در کشور

معاون وزیر راه با اشاره به فعالیت راهدارها در سطح کشور متذکر شد: امسال در سطح کشور تعداد ۶۴۹ راهدارخانه وجود دارد و بیش از ۱۱ هزار پرسنل راهداری در قالب یک‌هزار و ۱۶۸ گروه فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: بیش از ۷ هزار و ۴۲۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه ۵۰۲ گردنه با ۱۰ هزار و ۶۰۰ کیلومتر طول آنها در کشور وجود دارد، تصریح کرد: طول محورهای برفگیر کشور در راه‌های اصلی و فرعی و شریانی بیش از ۵۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که باید تمهیداتی برای آن اندیشیده شود.

وی افزود: بیش از ۷۶ هزار کیلومتر راه روستایی در گردنه‌های برفگیر است که باید برای آنها تمهیدات اندیشیده شود‌.

Share