توافق بی‌سابقه اوباما و کری/ برگ برنده روحانی به تندروها و حیرت اسرائیل و عربستان

اوباما : ایران هفتمین قدرت بزرگ جهان می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا باراک اوباما و جان کری به صورت محرمانه توافق کرده اند که جایگاه ایران را با عنوان «مشوق ویژه» به عنوان هفتمدین قدرت جهانی ارتقا دهن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبکا نوشت: باراک اوباما و جان کری به صورت محرمانه توافق کرده اند که جایگاه ایران را با عنوان «مشوق ویژه» به عنوان هفتمین قدرت جهانی ارتقا دهند.

ImageThumb2این «مشوق ویژه» به خاطر امضای توافق موقت در ژنو و عمل به تعهدات در شش ماه آینده و سپس امضای توافق دائم تهیه شده است.

براساس این گزارش، به ایران نقشی ویژه و با اعتباری برای مسائل منطقه از خلیج فارس گرفته تا غرب آسیا از جمله افغاسنتان و خاورمیانه و فلسطین از سوی شش کشور داده شده است.

به گفته ی منابع دبکا، حسن روحانی و ظریف این موفقیت و دستاورد فوق العاده را به منتقدان تندرو در ایران به عنوان برگی برنده ارائه خواهند داد.

آنها گفته اند که «ما از ژنو به کشور بازگشتیم اما با به رسمیت شناخته شدن به عنوان قدرتی جهانی» براساس تفاهم‌نامه ایران و امریکا، روحانی در نشست های آینده در همان میز در کنار شش قدرت می نشیند و ظریف نیز در نشست های وزرای خارجه در سطح جهانی شرکت خواهد کرد.

به گزارش انتخاب، اورشلیم و ریاض به شدت به خاطر این تصمیم آمریکا مبهوت و حیرت زده شده اند.

Share