افزایش ۷۰ درصدی رضایت مردم از عملکرد پلیس گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس گیلان با اشاره به تماس‌های مردم با ۱۹۷ پلیس گفت: در هشت ماه نخست امسال رضایت مردم گیلان از عملکرد پلیس این استان ۷۰ درصد افزایش داشته است. ابراهیم قائد رحمتی عصر امروز در جمع کارکنان انتظامی گیلان به برنامه‌ریزی ناجا برای اجرای طرح مکنا اشاره کرد. وی […]

rahmatiبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس گیلان با اشاره به تماس‌های مردم با ۱۹۷ پلیس گفت: در هشت ماه نخست امسال رضایت مردم گیلان از عملکرد پلیس این استان ۷۰ درصد افزایش داشته است.
ابراهیم قائد رحمتی عصر امروز در جمع کارکنان انتظامی گیلان به برنامه‌ریزی ناجا برای اجرای طرح مکنا اشاره کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح مکنا در چهار مقوله زیباسازی محیط، تعالی رفتار، تعالی فرآیند انجام کار و ابتکار و نوآوری بوده، اجرای درست طرح مکنا وظیفه همه است.

فرمانده انتظامی گیلان درباره زیباسازی محیط کار تصریح کرد: ما باید در کنار هم و در حد مقدورات به این کار اتمام داشته باشیم تا محیط سالم و شاد برای خودمان و مراجعه کنندگان به محیط‌های نظامی ایجاد شود.

وی نوآوری و ابتکار و استفاده از تجهیزات روز با بهره گیری از دانش را از اصول طرح مکنا ذکر کرد و یادآو شد: دانشگاهیان و پژوهشگران و تجربیات همکاران در عبور از کار سنتی و خدمت‌رسانی بیشتر به هموطنان نقش مهمی دارند.

قائدرحمتی اصل مهم طرح مکنا را بحث تعالی رفتار دانست و گفت: کیفیت وظیفه برای پلیس بسیار مهم است و آنچه در ذهن مردم باقی می‌ماند جدا از سرعت عمل و دقت در کار با روی گشاده و برخورد احترام‌آمیز با مردم است.

وی با اشاره به تشریح تعالی رفتار یادآور شد: در کنار بحث زیبا سازی محیط و آراسته بودن فرد و بهداشت فردی و دقت در وظیفه‌شناسی باید با چهره گشاده و تبسم و با اخلاق خوب و امانت‌داری با آحاد هموطنان حتی متخلفان و مجرمان برخورد کنیم.

رئیس پلیس گیلان این نوع برخورد را یک اصل خواند، یادآور شد: نباید از این اصول عدول کنیم بلکه باید این اصول را در ذهن و فکر خود تمرین کرده و با انجام تمام این اصول به نتایج عالی برسیم.

وی به مسئولیت‌پذیری فرد و مدیر اشاره کرد و آن را با اهمیت خواند و یادآور شد: باید تمام جنبه‌های ماموریت خود را بشناسم و بر مسئولیت خود اشرافیت داشته باشیم.

قائدرحمتی، افزود: اگر به کسی مسئولیت دادیم باید به او آموزش کافی دهیم تا در صورت کوتاهی و انجام ندادن وظیفه پاسخگو باشد.

وی به مرکز ۱۹۷ اشاره کرد و آن را یک فیلتر و ارزیابی واحد‌های انتظامی از نگاه مردم نامید و خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده از تماس‌های مرکز ۱۹۷ در هشت ماه گذشته، در کنار انتقاد از عملکرد برخی واحدها، شاهد افزایش ۷۰ درصدی رضایت مردم از عملکرد انتظامی گیلان بودیم./فارس

 

Share