جبار کوچکی‌نژاد

افراد تندرو نمی‌توانند دانشگاه تهران را مدیریت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به عزل احتمالی فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران گفت: نیروهای تندرو نمی‌توانند دانشگاه تهران را مدیریت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به عزل احتمالی فرهاد رهبر و انتصاب یکی از اصلاح‌طلبان تندور به جای وی، گفت: در بحث  تغییر و تحولات در حوزه وزارت آموزش عالی نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به حضور افراد متعدل و کم‌حاشیه است.

139109150001303

وی با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر علوم، افزود: در این جلسه به آقای فرجی‌دانا تاکید کردیم که در بخش تغییر و تحولات مدیران دانشگاهی به اعتدال و نیروهای معتدل بیشتر توجه کند تا نیروهای اصلاح طلبی که در جریان فتنه ۸۸ و ۱۸ تیر ۷۸ فعال بودند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: وزیر علوم در این زمینه توافقی با اعضای کمیسیون داشت که امیدواریم این کار را انجام دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح سوال از فرجی‌دانا، گفت: دو سوال از وی در حال آمدن به صحن علنی مجلس است که قطعا در صورت ارجاع به صحن برای وی سنگین خواهد شد. یک سوال مسئله تغییرات مدیریتی است که در کمیسیون مطرح شد و برای ارسال به صحن آماده شده و سوال دیگر درباره دانشجویان ستاره‌دار مطرح شده که احتمالا به صحن می‌آید.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: اگر این دو سوال به صحن بیاید به احتمال زیاد وزیر اخطار می‌گیرد و اگر وی اخطار بگیرد زنگ خطری برای وی و وزارت علوم است.

وی تاکید کرد: وزیر علوم هر چقدر بتواند فضا را آرام کند و از نیروهای آرام و معتدل استفاده کند به نفع خودش، وزارت علوم و آموزش عالی است و اگر غیر از این عمل کند به یقین مجلس عکس‌العمل تندی نشان خواهد داد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه نیروهای تندرو نمی‌توانند دانشگاهی مانند تهران را مدیریت کنند، گفت: قطعا اگر فرد تندرویی در این دانشگاه منصوب شود کمیسیون آموزش و مجلس عکس‌العلملی را به این انتصاب نشان خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص روسای دانشگاه‌ها به صورت مصداقی ورود نمی‌کند، اضافه کرد: اما یقیناً وزیر علوم باید در انتصابات و نوع اظهار نظر معاونان خود دقت کند، زیرا نمایندگان به نظر قانونی حق اظهارنظر و نظارت بر این موارد را دارند.

Share