اسماعیل پور:باید فضا برای فعالیت های فرهنگی باز شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ˈعلی اسماعیل پورˈ  با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر لزوم کنار زدن فضای امنیتی از حوزه فرهنگ و این که مداخله دولت در حوزه فرهنگ باید به حداقل برسد، افزود: معتقدیم که نگاه غیرفرهنگی بر حوزه فرهنگ نباید مستولی باشد و فضا بایستی به نحو شایسته برای فعالیت […]

esmailpourبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ˈعلی اسماعیل پورˈ  با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر لزوم کنار زدن فضای امنیتی از حوزه فرهنگ و این که مداخله دولت در حوزه فرهنگ باید به حداقل برسد، افزود: معتقدیم که نگاه غیرفرهنگی بر حوزه فرهنگ نباید مستولی باشد و فضا بایستی به نحو شایسته برای فعالیت های فرهنگی فراهم شود.

وی ادامه داد: هر زمان اسلام به مخالفان خود اجازه اظهار نظر داده، پیروز بوده و موجب فخر است که از مکتبی تبعیت می کنیم که جامع، کامل و راهگشاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: اسلام، دینی غنی است و می تواند به شبهات، پاسخ های اقناعی بدهد.

وی آزادی بیان و قلم را در چارچوب قانون پذیرفتنی خواند و افزود: شادی و نشاط با حفظ حرمت ها، حق مردم است و تلاش می شود این فضا بیش از همیشه در جامعه حاکم باشد.

اسماعیل پور فضای رسانه ای گیلان را آرام و خوب توصیف کرد و یادآور شد: نشریات استان در شش ماه نخست امسال، تذکر کتبی دریافت نکرده ند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ۱۸۸ نشریه در استان مجوز انتشار دارند، گفت: تعداد ۱۵۷ نشریه اکنون در استان فعال و نیمه فعال هستند و گیلان از این حیث، دارای جایگاه خوبی در کشور است.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست امسال، مجوزهای برپایی کنسرت های متعددی صادر شد که به نحو مطلوب و بدون هیچ گونه حاشیه ای برپا شد.

وی تاکید کرد: مردم گیلان از غنا و پیشینه فرهنگی بالایی برخوردارند و بایستی متناسب با شأن این مردم، خدمات فرهنگی ارائه شود./ایرنا

Share