استاندار : سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری رودبار مامور به اجرای طرح مبارزه با آفت زیتون هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی صبح امروز در بازدید از باغات زیتون و اراضی آماده ی واگذاری برای توسعه ی این باغ ها درشهرستان رودبارکه نماینده و فرماندار ، معاون برنامه ریزی و جمعی از مدیران استان حضور داشتند گفت : معیشت و هویت اقتصادی این شهرستان با پرورش و تجارت زیتون […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی صبح امروز در بازدید از باغات زیتون و اراضی آماده ی واگذاری برای توسعه ی این باغ ها درشهرستان رودبارکه نماینده و فرماندار ، معاون برنامه ریزی و جمعی از مدیران استان حضور داشتند گفت : معیشت و هویت اقتصادی این شهرستان با پرورش و تجارت زیتون گره خورده است از اینرو طرح مبارزه با آفت مگس بسیار ضروری و اجتناب ناپذیراست .

 

 

 najafi-roodbar

 

 

وی با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح مبارزه با آفت مگس زیتون گفت : با اختصاص این اعتبار سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان رودبار طرح مبارزه با آفات زیتون را ازابتدای هفته ی آینده بصورت جدی و گسترده آغاز کنند .

 

نماینده ی عالی دولت در گیلان گفت : سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری موظفند گزارش اقدامات خود را بصورت مستمر ارائه دهند

 

دکتر نجفی با تأکید برآموزش باغداران زیتون افزود: هرس و اصلاح باغات زیتون و جمع آوری زیتون های آفت زده در کنار آموزش مناسب به کشاورزان برای مبارزه با این معضل دارای اهمیت است .

 

وی همچنین در بازدید از اراضی آماده ی واگذاری برای کشت زیتون گفت : ۱۰ هزار هکتار زمین مستعد پرورش این محصول در شهرستان رودبار شناسایی شده است که در گام نخست هزار هکتار آن آماده ی واگذاری است .

 

 

 najafi-roodbar.2

 

 

 استاندار گیلان گفت : از بخش خصوصی توانمند و فارغ التحصیلان کشاورزی دعوت می کنم تا براساس چارچوب های تعیین شده از این زمینها برای پرورش زیتون بهره بگیرند .

 

وی تأکید کرد : از آنجائیکه دسترسی مناسب به آب یکی از دغدغه های اصلی برای پرورش دهندگان زیتون است سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای تأمین آب را به کسانی که زمین را تحویلشان می دهند  تضمین کنند .

 

دکتر نجفی با اشاره به اینکه زیتون و رودبار دو اسم به هم آمیخته در گیلان و کشور هستند گفت : تلاش در جهت نوسازی باغ ها ، توسعه و کشت این محصول استفاده از آبیاری تحت فشار کشت رقم های جدید و بارآور به بهبود معیشت مردم شهرستان رودبار کمک خواهد کرد .

 

گفتنی است : استاندار گیلان در حاشیه ی بازدید از زمینهای آماده واگذاری باغات زیتون از محل ساخت پتروشیمی در لوشان دیدن کرد .

Share