استاندار:موفقیت در ژنو موجب جذب سرمایه گذار خارجی می شود

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با بیان اینکه موفقیت سفیران تدبیر و امید در ژنو نویدبخش برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: مذاکرات ژنو فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی است.   محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست با بازرگانان، کارگزاران و فعالان عرصه تجارت خارجی در گمرک […]

NAJAFI3

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با بیان اینکه موفقیت سفیران تدبیر و امید در ژنو نویدبخش برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: مذاکرات ژنو فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی است.

 

محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست با بازرگانان، کارگزاران و فعالان عرصه تجارت خارجی در گمرک بندرانزلی اظهار کرد: با موفقیت مذاکرات ژنو فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی خارج از کشور ایجاد شده که همگان به ویژه تجار گیلان باید از آن به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: با درایت دولت تدبیر و امید و هدایت عالمانه مقام معطم رهبری، پیروزی‌های بیشتری را شاهد می‌شویم.

استاندار گیلان توسعه اشتغال و عدالت اجتماعی و تحقق اهداف برنامه‌های پنجم توسعه و افزایش رفاه عمومی از وظایف مسئولان دانست و تصریح کرد: باید از فرصت پیش آمده در دیپلماسی کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم گیلان بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما جلوگیری از اشتیاق افراد برای سرمایه‌گذاری است، بر لزوم حمایت جدی از سرمایه گذاران واقعی تاٰکید کرد.

نجفی گفت: باید با شناخت درست از ظرفیت‌ها به صادرکنندگان و تولیدکنندگان کمک کنیم و موجب رضایت‌مندی و در نتیجه نشاط و پویایی جامعه در عرصه‌های مختلف شویم.

وی بر لزوم حفظ محیط زیست ارزشمند گیلان تأکید کرد و یادآور شد: از صنایع و فعالیت‌هایی که مطابق با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی باشند کاملاً حمایت می‌کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به بیان مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان در این نشست تصریح کرد: این جلسات تنها به شنیدن و گفتن مشکلات سپری نشود و مدیران این مسائل را در نشست‌های تخصصی دسته‌بندی کنند و در برطرف کردن مشکلات کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه باید بین سرمایه‌گذار و سرمایه بر تفاوت قائل شد، یادآور شد: کسی که برای مدت کوتاهی در استان سرمایه‌گذاری می‌کند و سپس سرمایه‌ها را از استان خارج کند را نمی‌پذیریم.

نجفی با تصریح بر اینکه نگاه ما به منافع کلان ملی با حفظ سرمایه‌های کشور است، خاطرنشان کرد: ما امروز به توسعه همزمان کشور و استان فکر می‌کنیم.

وی درباره خسارت سیل اخیر، یادآور شد: اگر چه همکاران ما خوب تلاش کردند اما نام ستاد مدیریت بحران باید به ستاد تدبیر تغییر یابد تا پیش از وقوع بحران پیشگیری کنیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: رسیدگی به مناطق سیل‌زده از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم زیرا این امر وظیفه ما مسئولان است.

وی با اشاره به تماس معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده گیلان، خاطرنشان کرد: پس از بررسی دقیق میزان خسارات‌ها، جبران آن را در نشست با نوبخت پیگیری می‌کنیم./فارس

Share