چه کسانی از تامین اجتماعی پول گرفتند؟

از رحیمی و عباسی و شیخ‌الاسلامی تا روزنامه‌ آرمان و سورینت!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،گزارش ۸۴ صفحه‌ای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس قرائت شد، از بسیاری از بذل و بخشش‌های جریان انحرافی پرده برداشت و نشان داد که چرا اصولگرایان واقعی تا این اندازه نسبت به رشد این جریان در دولت گذشته حساس بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بی‌قانونی‌ها و ریخت و پاش‌های میلیاردی تنها به دوره تصدی عناصر جریان انحرافیn00329542-b بر سازمان تامین اجتماعی برنمی‌گردد؛ بلکه گزارش فوق که دوران گذشته را به خوبی بررسی کرده نشان از نظارت ناصحیح بر نحوه رفتار سازمان تامین اجتماعی دارد. به طور مثال در سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۸۰ جمعا ۴ نفر به عنوان مشاور مدیر عامل مشغول بوده اند که عمر متوسط خدمت آنها به ۱.۱۵ سال نمی‌رسد و اکثر آنها مدارک غیر مرتبط داشته‌اند. این رقم در سال های بین ۸۱ تا ۸۴ به حدود ۵۲ نفر در سمت های مشاور مدیر عامل، مشاور معاونت‌های سازمان و مدیران کل ستادی و اجرایی رسیده است. در طول سال های ۸۵ تا ۸۸ جمعا تعداد ۷۶ نفر در پست های مختلف منصوب شده اند که از این تعداد ۸ نفر به عنوان مشاور مدیرعامل، ۲۲ نفر مدیر ستادی و ۲۲ نفر مدیر استانی بوده اند. در دوره ۴ ساله ۸۵ تا ۸۸، ۷۶ نفر در سمت های مختلف منصوب و ۱۱۱ نفر از سمت خود عزل شده اند.

لیست بلندبالای تخلفات میران تامین اجتماعی یک نکته دیگر را نیز به ذهن متبادر می‌سازد. اینکه چرا جریان انحرافی تا این اندازه بر بودن سعید مرتضوی در رأس این سازمان پافشاری کرد و علیرغم تذکرات نمایندگان اصولگرای مجلس همچون احمد توکلی، الیاس نادران، غلامعلی حدادعادل و … همچنان بر رویه غلط خود ادامه داد. در این زمینه تنها به یکی از بریز و بپاش‌های صورت گرفته اشاره می کنیم و خوانندگان را متن اصلی گزارش ارجاع می‌دهیم. در تاریخ ۶-۵-۹۲ حسب گزارش آقای رخشنده رو، معاون سابق اداری مالی و درخواست آقای روح بخش، معاون وقت اداری مالی و تایید مدیرعامل از محل کارانه در اختیار موافقت می شود ۷۳۳۰ میلیون ریال برای تقدیر از مدیران سازمان به مناسبت جشن شصتمین سالگرد و هفته تامین اجتماعی پرداخت شود که سهم هر یک از معاونین ۸۰ میلیون ریال، مدیران کل دفتر مدیرعامل، مالی، امور مجلس و اداری هر یک ۶۰ میلیون ریال، مدیران کل ستادی و استانی و مشاورین تمام وقت هر یک ۳۰ میلیون ریال و معاونین مدیران هر یک ۲۰ میلیون ریال بوده است.

اگرچه قسمت عمده‌ای از این گزارش به پرداخت‌های غیرمعقول به مدیران سازمان بازمی گردد اما نکته جالب دیگر این گزارش این است که در کنار برخی از چهره‌های مسئله‌دار دولت‌ گذشته، نام یک روزنامه اصلاح‌طلب حامی خاندان هاشمی رفسنجانی نیز به چشم می‌آید!

جهان نیوز با نگاهی به متن این گزارش، خلاصه‌ای از دریافت‌های برخی چهره‌های مسئله دار را به صورت تیتروار آورده است:

شرکت هلدینگ سورینت قشم به مدیرعاملی بابک زنجانی

مطابق تفاهم‌نامه میان این شرکت و سازمان تامین اجتماعی مقرر شده بود تا سقف ۴ میلیارد یورو، از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی که عمدتاً موضوع اصلی تحقیق و تفحص بوده اند، به شرکت تحت مالکیت بابک زنجانی واگذار گردد. این تفاهم‌نامه که به قصد واگذاری انحصاری سهام در اختیار ۱۳۸ شرکت از مجموع ۲۰۷ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) بسته شده بود، شامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات، هتل هما، پتروشیمی غدیر، پتروشیمی تبریز، شرکت ملی نفت‌کش، چوب و کاغذ ایران، شرکت‌های مختلف بیمه‌ای، (ملت، میهن، دانا، پارسیان) کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌های مختلف از جمله پاسارگاد، تات، پارسیان، دی و…. صنایع مس شهید باهنر و … بوده است.

موسسه فرهنگی هنری آتیه به مدیرعاملی محمدرضا تقوی فرد

علاوه بر دریافت یک میلیارد ریال به عنوان هدیه، روزنامه و موسسه تحت امر وی نیز، کمک‌های زیادی از سازمان دریافت کرده است.

همچنین طبق اظهارات شفاهی آقای تقوی فرد حدود ۱۶۰ نفر از روزنامه خورشید وابسته به “موسسه فرهنگ آهنگ آتیه” حقوق دریافت می‌کرده‌اند.با این حال، علی رغم مراجعات و حضور مکرر نماینده هیأت تحقیق و تفحص در دفتر روزنامه مذکور و مؤسسه آهنگ آتیه مدیر مسئول وقت روزنامه ـ آقای محمدرضا تقوی فرد ـ از ارائه حتی یک برگ مستند استنکاف ورزید با وجود این اقدام مکاتبه ای با معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان به عنوان مقام مافوق صورت پذیرفت و ایشان نیز دستور اکید اقدام را به آقای تقوی فرد صادر نمودند لکن نامبرده مجددا امتناع نموده و به نماینده هیأت به صراحت اعلام نمود این تحقیق و تفحص غیر قانونی بوده و آن را قبول ندارم!

محمدرضا فلاح تفتی از بستگان همسر سعید مرتضوی

پرداخت مبلغ سیصد و پنجاه و هفت میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ریال بابت خرید ۲۰۰۰ جلد کتاب تحت عنوان دوستت دارم مادر نوشته وی.

محمدرضا رحیمی معاون اول وقت رئیس جمهور

پانصد میلیون ریال کارت هدیه اختصاصی به معاون اول وقت رئیس جمهوری (تحویل به رئیس دفتر آقای ترابی جهت مساعدت به ایتام و هزینه درمان مراجعین با اولویت بیمه شدگان تامین اجتماعی)

۳۷ نماینده مجلس که هویت آنها مشخص نیست

مبلغ یک میلیارد و سیصد و سی و پنج میلیون ریال کارت هدیه حسب اسناد ثبت شده مالی از بودجه در اختیار مدیرعامل سازمان به ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس (با درج کد در اسناد و بدون ذکر مشخصات) در اردیبهشت ماه سال جاری سند خورده است. هیات جهت تایید سند مربوطه اعلامی اسامی را از امور مالی سازمان درخواست و در پاسخ اعلام گردید هویت نمایندگان محترم فقط در اختیار آقای مرتضوی می باشد. در مذاکره حضوری با ایشان اعلام نمود به شرط عدم افشای هویت نمایندگان لیست مربوطه را تحویل رئیس هیات می نماید که با پاسخ هیات مبنی بر اینکه هیچ سندی در تحقیق و تفحص محرمانه نخواهد ماند مواجه شد.

عباسی سرپرست وقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
یک میلیارد ریال
پانصد میلیون ریال کارت هدیه

آقای شیخ الاسلامی معاون وقت اجتماعی رئیس جمهور
یک میلیارد ریال
یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه، حسب مصوبه هیئت مدیره سازمان

آقای سعیدی، مدیرمسئول روزنامه آرمان
یکصد میلیون ریال کارت هدیه

آقای دکتر امینی مدیرعامل خبرگزاری موج
یکصد میلیون ریال بن فروشگاه رفاه

آقای امیدی شهرکی، مدیرعامل ایرنا
یکصد میلیون ریال کارت هدیه

همچنین، تعداد ۵۰۰ نفر حسب مصوبه هیات امنا (مصوبه‌ای از هیات مدیره مشاهده نشد) به دلیل آنچه اعلام نیاز سازمان تامین اجتماعی، عنوان گردید در ایام پایانی دولت دهم فرایند استخدام را تحت نظارت وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز نموده اند. آنچه در لیست اولیه استخدام شدگان جالب توجه است به کارگیری ۹۴ نفر در استان گیلان (زادگاه وزیر وقت) ۷۶ نفر در استان یزد (زادگاه مدیرعامل سازمان) و ۲۶ نفر در استان مازندران است. ضمن اینکه ۱۰۴ نیرو از سوی ۶۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ۳ نفراز سوی آقای شیخ الاسلامی و ۲ نفر از سوی آقای مشایی جهت استخدام معرفی شده بودند./جهان

Share