احتمال بازداشت احمدی نژاد وجود دارد

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مجتبی ملک افضلی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به آیین دادرسی کیفری گفت: متهم می‌تواند در موارد خاص از جمله حوادث غیرمترقبه، عدم دسترسی به دادگاه، بیماری، فوت همسر، عدم امکان تردد به دلیل حوادث قهری و توقیف در دادگاه حضور نداشته و غیبت وی […]

 

ahmadi nejad

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مجتبی ملک افضلی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به آیین دادرسی کیفری گفت:

متهم می‌تواند در موارد خاص از جمله حوادث غیرمترقبه، عدم دسترسی به دادگاه، بیماری، فوت همسر، عدم امکان تردد به دلیل حوادث قهری و توقیف در دادگاه حضور نداشته و غیبت وی موجه است، اما در موارد دیگر که غیبت غیر موجه تلقی شده و دادگاه گواهی عدم حضور متهم را رویت نکرده باشد، برابرماده ۱۱۷ آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری متهم به دستور قاضی جلب می‌شود.

 

 

 

 

مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برابر قانون احضارنامه محمود احمدی‌نژاد به کارگزینی نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده و رئیس جمهور سابق باید برای غیبت خود در دادگاه دلیل موجه ارائه کند.

 

 

 

وی با بیان اینکه دادگاه باید طبق روال طبیعی در امورقضایی اظهارنظرهای متهم را دریافت کند، افزود: چنانچه دادگاه اظهارات متهم را وارد دانست برای وی قرار منع تعقیب صادر می‌شود، اما اگر دادگاه دفاعیات متهم را کافی تشخیص نداند قرار مجرمیت برای وی صادرشده و پرونده برای رسیدگی وارد مراحل بعدی می‌شود.

 

 

 

ملک افضلی تصریح کرد: جلسه رسیدگی به تحقیقات مقدماتی پرونده احمدی نژاد برگزار شد و درصورتی که دادگاه اتهامات را موجه تشخیص دهد جلسه رسیدگی درآینده تشکیل خواهد شد.

 

 

 

وی با بیان اینکه متهم باید حضوری از خود دفاع کند، بیان کرد: احمدی‌نژاد می‌تواند به همراه وکیل در دادگاه از خود دفاع کند، اما وکیل در تحقیقات نمی‌تواند دخالت کند.

 

 

 

نماینده حقوقی مجلس در دادگاه احمدی‌نژاد گفت: اگردرمرحله تحقیقات مقدماتی متهم در دادگاه حاضر نشده و نامه عدم امکان حضورخود را ارسال نکند قطعا به دستور مراجع قضایی جلب می‌شود.

 

 

 

شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران دیروز ( ۵ آذر) برای رسیدگی به اتهامات محمود احمدی‌نژاد تشکیل جلسه داد، اما رئیس جمهور سابق به دلایل نامعلوم ازحضور در دادگاه امتناع کرده و جلسه رسیدگی به دستور قاضی پرونده به وقت دیگری موکول شد.

Share